عصر بازار

قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختلاف بر سر تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در کمیسیون‌های دولت

عصر اعتبار- قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آنجا که دولت برای تعیین قیمت محصولات کشاورزی باید تبعات آن را بررسی کند، این کار ساده نیست و تا آنجا که اطلاع دارم بر سر قیمت‌های تضمینی محصولات کشاورزی در مجموعه کمیسیون‌های دولت اختلاف نظر وجود دارد.

اختلاف بر سر تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در کمیسیون‌های دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی‌اکبر مهرفر قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نشان تجاری محصولات صنعت زنبورداری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس،که چرا اعلام قیمت‌های تضمینی محصولات کشاورزی به تأخیر افتاده است، گفت: بر سر تعیین قیمت‌های تضمینی محصولات کشاورزی در مجموعه کمیسیون‌های دولت اختلاف وجود دارد.

    وی افزود: وقتی قیمت تضمینی برای محصولی اعلام می‌شود باید بار مالی آن محاسبه شود و بنابراین تعیین قیمت کار ساده‌ای نیست و باید تبعات آن هم سنجیده شود.

    وی افزود: در محاسبات تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید پیش‌بینی ضرر و زیان صورت گیرد و اینگونه مسائل زمان‌بر است و در کمیسیون‌های مختلف دولت یا کمیسیون شورای اقتصاد باید روی این موضوع بحث شود.

    قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از زمان اعلام قیمت‌های تضمینی اطلاعی ندارم ولی وزارتخانه در تلاش است تا هر چه زودتر این قیمت‌ها از سوی دولت اعلام شود و از آنجایی که این موضوع در حوزه معاونت برنامه‌ریزی بحث می‌شود نمی‌توانم زمان دقیقی برای آن اعلام کنم.

    وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه قیمت پیشنهادی وزارتخانه برای خرید تضمینی گندم چقدر پیشنهاد شده است، گفت: نمی‌دانم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی