عصر بازار

نوبخت مطرح کرد:

آمار صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران

عصر اعتبار- معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه تغییر رشد منفی اقتصادی گذشته اقدام شایسته دولت بود، گفت: صندوق بین‌المللی پول در روز گذشته از افزایش رشد اقتصادی ایران در سال آینده خبر داده است.

آمار صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت امروز در دومین روز اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری با اشاره به اینکه در ماه گذشته در محضر مقام معظم رهبری ایشان در عبارت کوتاهی به نیکویی و به درستی آنچه را که ما می‌خواستیم بیان کنیم نسبت به عملکرد دولت فرمودند، اظهار کرد: رهبری کاهش تورم از 40 درصد به 15 درصد را تایید کرده و اظهار کردند این گونه اقدامات لازم است ولی کافی نیست و باید تورم از این رقم تقلیل یافته و رشد اقتصادی هم افزایش یابد.

    نوبخت گفت: تغییر روند رشد منفی اقتصادی به مثبت و تقلیل تورم اقدام شایسته دولت است.

    وی با اعلام اینکه بیش از 246 طرح بزرگ و ناتمام در طول دو سال گذشته به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: بیش از دو هزار و 900 طرح ناتمام کلنگ‌زنی شده از دولت قبل به دولت یازدهم به ارث رسیده بود که برخی توجیه نداشت اما جزء سبد تقاضاهای مردم قرار گرفته بود.

    نوبخت با اشاره به اینکه ما از حق مردم در پذیرفتن طرح جدید معذوریم و ما محکوم و مقید هستیم از بین طرح‌هایی که قبلا زده شد برای رفع نگرانی مردم تعدای از آنها را انتخاب و مورد بهره‌برداری قرار دهیم، بیان کرد: طبق آخرین گزارش مربوط به صندوق بین‌المللی پول که دیروز منتشر شد رشد اقتصادی ایران در سال آینده بین 6 تا 7 درصد افزایش خواهد داشت و تورم نیز کمتر خواهد شد.

    وی موفقیت دولت در افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم را یکی از عوامل مهم مذاکره امریکا با ایران دانست، گفت: عربستان نرخ قیمت نفت خام را کاهش داد از این رو درآمد نفتی ایران تقلیل یافت.

    وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها و همه کمبودها طلب چایکاران را برای نخستین بار پرداخت کردیم، تصریح کرد: 8 هزار و 200 میلیارد تومان در سال‌جاری برای طرح‌های عمرانی از سوی دولت اختصاص داده شده است.

    معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه برای برجام منتظر نظر مجلس هستیم، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تحریم‌ها وجود داشته باشد.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه برنامه ششم که شامل موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است از ابتدای سال 95 آغاز خواهد شد، گفت: از جامعه مدرسین قم می‌خواهیم که برنامه فرهنگی برنامه ششم را به ما ارایه کنند تا توشه سفر من از این اجلاس باشد.

    وی با اشاره به اینکه موضوع آب و محیط زیست از موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم تا بحران‌آفرین نشود، تصریح کرد: حوزه آی تی، گردشگری و صنعت نیز از حوزه‌های مورد توجه دولت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو