عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

افت اقتصاد برزیل امسال فراتر از پیش‌بینی‌ها می‌شود

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد افت اقتصاد برزیل امسال به بیش از ۱۰ درصد و تورم این کشور به بیش از ۱۰۰ درصد خواهد رسید،‌ بحران اقتصادی در مکزیک و ونزوئلا هم ادامه می‌یابد.

افت اقتصاد برزیل امسال فراتر از پیش‌بینی‌ها می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از  فارس، صندوق بین‌المللی پول امروز اعلام کرد، افت 3 درصدی اقتصاد برزیل، اقتصاد کشورهای حوزه آمریکای لاتین را نیز تا سه دهم درصد پایین می‌آورد.

    این صندوق با بیان اینکه تاثیر رکود و افت اقتصادی برزیل بر کشورها آمریکای لاتین و حوزه دریای کاریب غیرقابل انکار است، اعلام کرد در حالی که پیش از این پیش‌بینی می‌شد کشورهای آمریکای لاتین رشد نیم درصدی داشته باشند اما این رشد به 3 د هم درصد کاهش می‌یابد. و این نخستن رکود این کشورها از سال 2009 تاکنون خواهد بود.

    صندوق بین‌الملی پول هشدار داد که افت اقتصاد برزیل وخیم تر از پیش‌بینی‌ها خواهد شد

    این صندوق همچنین اعلام کرد‌ که بحران اقتصادی در مکزیک و ونزوئلا هم ادامه می‌یابد،‌افت اقتصادی برزیل امسال به بیش از 10 درصد و تورم این کشور به بیش از 100 درصد خواهد رسید.

    براساس گزارش‌های موجود تولید ناخالص داخلی برزیل و هفتمین اقتصاد جهان در سه ماهه دوم سال 2015، 1.9 درصد کاهش یافت. این در حالی است که اقتصاد این کشور در سه ماه متوالی همچنان در حال نزول بوده و درگیر مشکلاتی شده است.

    جلسه افتتاحیه اجلاس سالانه 2015 بانک جهانی و صندوق بین المللی پول صبح جمعه 17 مهرماه با سخنرانی رییس جلسه، روسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برگزار می شود.

    در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی رؤسای کل بانک‌های مرکزی و وزرای دارایی کشورها و فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسات مالی گرد هم می‌آیند تا درباره مهمترین مسائل اقتصاد جهانی با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر کنند و به نظر می‌رسد در حاشیه این دیدارها، راهکار‌های اجرایی سازی رفع تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی