عصر بازار

امکان انتقال سوابق بیمه‌ای ایرانیان شاغل در ترکیه فراهم شد

عصر اعتبار- رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران از فعالیت ۷۰ کاریابی بین المللی در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: انتقال سوابق بیمه‌ای ایرانیان شاغل در خارج به شرط داشتن گواهینامه شغلی امکانپذیر است.

امکان انتقال سوابق بیمه‌ای ایرانیان شاغل در ترکیه فراهم شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسن کرباسی اظهار کرد: در بحث دادن مجوز به کاریابی‌ها هیچگونه منعی نداریم و هر کسی که توانمند است و ایده و برنامه دارد به او مجوز فعالیت داده می‌شود.

    وی درباره افزایش تعداد کاریابی‌های خارجی، گفت: اگر تعداد کاریابی‌ها از 70 کاریابی به 100 کاریابی افزایش یابد ولی فرصتی برای جذب یا اعزام نیروی کار نداشته باشد تنها مشکلات را زیادتر می کنند بنابراین درصددیم تا دفاتری را که غیرفعالند کنار گذاشته و به افراد دارای برنامه که تقاضای کار می‌دهند مجوز کار بدهیم.

    وی در ادامه درباره امکان انتقال سوابق بیمه‌ای نیروهای کار به داخل کشور، گفت: طی جلساتی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم قرار بود تا امکان انتقال سوابق بیمه‌ای نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج فراهم شود اما با وجود آنکه در قانون اشاره شده کسی که گواهینامه شغلی دارد باید سازمان تامین اجتماعی امکان تبادل سوابق بیمه‌ای او با کشور محل اعزام را فراهم کند متاسفانه سازمان تامین اجتماعی راهکار خاصی برای این موضوع نداشت.

    کرباسی اضافه کرد: به دلیل تعداد کشورهایی که خواهان نیروی کار ایرانی هستند به ویژه ایرانیانی که خود به صورت آزاد رفته‌اند برنامه‌ریزی امکانپذیر نیست ولی سازمان تامین اجتماعی پذیرفته است هر فردی که گواهینامه شغلی داشته باشد به سازمان مراجعه کرده و خود را به صورت اختیاری بیمه کند.

    وی افزود: به عنوان مثال فردی که در آمریکا مشغول کار است نمی‌تواند سوابق بیمه‌ای خود را انتقال بدهد ولی اگر گواهینامه شغلی داشته باشد می‌تواند ماهانه حق بیمه خود را پرداخت کند و مستمری بگیرد.

    رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران (اصکابا) در عین حال از انتقال سوابق بیمه‌ای نیروهای کار ایرانی شاغل در ترکیه خبر داد و گفت: این کار در قالب تفاهم‌نامه میان دو کشور ایران و ترکیه در حال انجام است و به امضای وزیران دو کشور رسیده است که مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

    به گفته کرباسی دارندگان گواهینامه شغلی پس از بیمه اختیاری می‌توانند غیر از بیمه بیکاری از کلیه مزایای قانونی حتی برقراری امکان بازنشستگی بهره‌مند شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی