عصر بازار

رئیس صندوق بین المللی پول:

لغو تحریم‌ها به اقتصاد ایران اجازه رشد می‌دهد

عصر اعتبار- رئیس صندوق بین المللی پول گفت: لغو تحریم های ایران به اقتصاد این کشور اجازه رشد خواهد داد و چنین رشدی بر بازار نفت نیز تاثیر خواهد گذاشت.

لغو تحریم‌ها به اقتصاد ایران اجازه رشد می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت، لغو تحریم های ایران به اقتصاد این کشور اجازه رشد خواهد داد.

    وی افزود، چنین رشدی بر بازار نفت تاثیر خواهد گذاشت، اما اینکه این تاثیر بزرگ خواهد بود یا کوچک باید مورد مطالعه قرار گیرد.

    لاگارد این اظهارات را در جریان کنفرانسی خبری در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در لیما، پایتخت پرو بیان کرد.

    لاگارد در گفت و گو با خبرنگاران گفت، چالش هایی که دنیا امروز با آن مواجه است- مهاجران، تغییرات آب و هوایی و مشکلات اقتصادی- توسط یک کشور قابل حل نیستند. وی تاکید کرد که «همکاری بین المللی برای حل این مشکلات کلیدی است.»

    وی افزود، دنیا به کندی در حال ترمیم وضعیت اقتصادی کنونی خویش است و وضعیت ممکن است تا سال 2016 بهبود یابد.

    رئیس صندوق بین المللی پول در ادامه گفت: «توسعه اقتصادی مستلزم اقداماتی از جمله در زمینه تصمیمات سیاست گذاری است. یک راه برای برون رفت از وضعیت فعلی و حرکت به سمت تقویت اقتصادها و افزایش تولید احتمالی وجود دارد.»

    وی اضافه کرد، مجموعه ای از سیاست گذاری ها می تواند موجب ترمیم رشد و در نهایت قوی تر شدن آن شود.

    وی بار پذیرش آوارگان سوریه و لیبی را بر دوش کشورهایی نظیر لبنان، اردن، مصر، جیبوتی و چاد انداخت و گفت، هجوم مهاجران می تواند تاثیرات مثبت بیشتری داشته باشد.

    وی همچنین خواستار گفت و گو برای کمک به دیگر کشورهایی که به نحوی منفی از این بحران متاثر گشته اند شد. لاگارد در ادامه گفت، مشکلات مالی بیشتر موجب همکاری کشورها با صندوق بین المللی پول خواهد شد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی