عصر بازار

بنابر آمار بانک مرکزی در ۱۰ سال گذشته

هزینه بیمه هر خانوار ایرانی ۷ برابر شده است

عصر اعتبار- بنا بر آمارهای بانک مرکزی، هزینه بیمه هر خانوار ایرانی در ۱۰ سال گذشته ۷ برابر شده؛ هرچند نسبت سهم آن در کل هزینه‌های خانوار با رشدی اندک مواجه شده است.

هزینه بیمه هر خانوار ایرانی ۷ برابر شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد نیوز، بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در زمینه بررسی بودجه خانوار شهری، سهم بیمه در سبد هزینه خانوار طی 10 سال گذشته حدود 0.8 درصد افزایش یافته است.

    هر خانوار ایرانی در سال 1384، نزدیک به 99 هزار و 895 تومان از هزینه سالانه خود را صرف بیمه می‌کرده است که این میزان در سال 1393 تقریبا 7.1 برابر شده و هر خانواده ایرانی در سال 93 نزدیک به 709 هزار و 946 تومان از هزینه سالانه خود را صرف بیمه کرده است.

    افزایش سهم بیمه در سبد هزینه خانوار در حالی رخ داده است سهم هزینه بهداشت و درمان خانوار ایرانی در سبد هزینه خانوار نیز در 10 سال گذشته به شکل محسوس‌تری (نزدیک به 1.6 درصد) افزایش یافته است.

    به این ترتیب، اگر هر خانوار ایرانی در سال 84، سالانه برای بهداشت و درمان 285 هزار و 732 تومان هزینه می‌کرده است، این میزان در سال 93 به یک میلیون و 903 هزار و 144 تومان رسیده است. در واقع هر خانواده ایرانی در سال 93 نسبت به سال 84، نزدیک به 6.5 برابر هزینه بیشتری صرف بهداشت و درمان خود کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی