عصر بازار

با حضور معاون کل نهاد ریاست جمهوری؛

اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان برگزار شد

عصر اعتبار: اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان در حضور مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰
  • اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان برگزار شد
  • اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان برگزار شد
  • اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان برگزار شد
  • اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان برگزار شد
  • اولین دیدار رسمی مدیر عامل بیمه «ما» با کارکنان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این مراسم که با حضور مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مجید صفدری به بیان اهداف کلی و استراتژی‌های تدوین شده پرداخت.

براساس این گزارش، در این مراسم مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» به سخنرانی پرداختند و در پایان این دیدار دو نفر از کارشناسان خسارت خودرو این شرکت مورد تقدیر قرار گرفتند.
مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» ضمن تشکر از تمامی همکاران گفت : شرکت سهامی بیمه «ما» دارای شریک تجاری چون بانک ملت است. 13 درصد منابع مالی کشور نزد این بانک می باشد و بانک ملت تنها بانکی در جمهوری اسلامی ایران است که بدهکاری ای به بانک مرکزی ندارد. تمامی این داده‌ها نشان دهنده آن است که شرکت سهامی بیمه «ما» راه سختی در پیش دارد. و باید در اندازه شریک تجاری‌مان باشیم.

مدیر عامل بیمه «ما» در ادامه افزود : همان طور که بحث CRM در تمامی شعب بانک ملت وجود دارد باید به شکل اصولی در بیمه «ما» نیز نهادینه شود. و همان گونه که بانک ملت اکنون به یک برند تبدیل شده است، بیمه «ما» نیز باید به  نامی شناخته شده تبدیل شود. و در این زمینه برندینگ بر اساس اصول حرفه ای صورت گیرد.
اقتصاد مقاومتی نیاز به صنعت بیمه قوی دارد

صفدری با بیان اینکه انتقاد بر عملکرد گذشتگان می‌باید انتقادی سازنده باشد، گفت: باید برای کارهای بزرگ آماده شویم . چه تحریم‌ها برداشته شود و چه برداشته نشود. و اقتصاد مقاومتی نیز نیاز به صنعت بیمه قوی دارد. نقشه راه بیمه«ما»  مشخص است . این نقشه راه بر اساس تقسیم بازار تبیین شده است. و بر همین اساس نیز فروش و جذب پرتفوی صورت خواهد گرفت.
مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» ضمن اشاره به آنکه عملیات بیمه‌گری مثلثی متساوی الاضلاع است، در این باره توضیح داد: مثلث عملیات بیمه‌گری به معنای مشتری، پرسنل و سازمان است. اعتقاد مدیریتی من این است که مواد اولیه در بیمه‌گری پرسنل یک سازمان هستند. خوشبختانه در انتخاب نیروی انسانی شرکت بسیار دقت شده است و کارکنان بیمه«ما» ، با تجربه و تحصیلات بالا هستند. که باید از مدیران قبلی این شرکت تقدیر کرد.

ما بودن یک تفکر است
وی در ادامه ضمن تاکید بر مدیریت دانش  اضافه کرد : ما بودن یک تفکر است . بدان معنی که تمامی پرسنل باید در یک تیم بوده و با یک سرعت جلو برویم . به بحث آموزش بسیار عقیده دارم . آموزش سرمایه گذاری است نه هزینه . بیمه‌نامه یک کالای ناملموس و پیچیده است. بنابراین باید اصول مذاکره ، مشتری مداری ، تشریفات و...را بدانیم و آنها را آموزش دهیم.

مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» در پایان ضمن تاکید برآنکه  در خصوص شبکه فروش باید بازنگری جدی صورت گیرد گفت: سازمان‌ها باید به سمت انعطاف پذیری پیش بروند . این راهی است که شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ و موفق در پیش گرفته‌اند و ساختار سازمانی اکنون در این شرکت‌ها به گونه ای متفاوت است.
همچنین در بخش دیگری از این دیدار دوستانه مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در خصوص صنعت بیمه ، اقتصاد و بیمه «ما» به بیان نکات مهمی پرداخت.

عدم توسعه فرهنگ بیمه و شاخص های اقتصاد آزاد ، از دلایل عدم رشد صنعت بیمه هستند
وی با بیان اینکه سرمایه انسانی اولین، مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین سرمایه سازمانی است گفت : شرکت در مراسمی که در آن از این سرمایه مهم تقدیر شود برای من که نقشی بسیار کوچک در چرخه اقتصادی دارم افتخار بزرگی است.  در توسعه کشور  اگر همه جانبه نگریسته شود،  بخش‌های مختلفی که مکمل توسعه هستند به خوبی نمایان می‌شود و البته یکی از این مکمل‌ها نیز صنعت بیمه است.
صنعت بیمه کشور از چند جهت نتوانسته است به جایگاه  واقعی خود دست یابد،  البته قطعا در 10سال اخیر صنعت بیمه کشور ، صنعت روبه رشدی بوده است اما باید توجه داشت که  نقش بیمه در اقتصاد جهانی بسیار جلوتر از نقش بیمه در کشور ما است

مرتضی بانک در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات صنعت بیمه عدم توسعه فرهنگ بیمه است افزود: هنوز راه طولانی برای فراهم کردن شاخص‌های اقتصاد آزاد وجود دارد. و تا اقتصاد کشور به رونق واقعی خودش دست پیدا نکند صنعت بیمه نیز توسعه پیدا نخواهد کرد. یکی دیگر از دلایل عدم رشد و توسعه صنعت بیمه ، نبود تنوع در آن است و به نظر می‌رسد سرویس مناسبی که متناسب با فرهنگ ما باشد هنوز به وجود نیامده است.  اگر ابتکارات زیادی همراه با تنوع در صنعت بمه داشته باشیم محققا می تواند در ایجاد فرهنگ بیمه موثر باشد.
فضای جدیدی برای فعالیت‌های اقتصادی به وجود خواهد آمد

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین گفت : واحد‌های اقتصادی بسیار در کشور ما به دلیل شرایط تحریم فعال نبوده اند و یا نیمه فعال بوده اند که با بر داشتن تحریم‌ها فضای بهتری را برای فعالیت‌های اقتصادی خواهیم داشت . یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن است که این به صنعت بیمه توانمند احتیاج دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: همچنین بیمه می‌تواند پشتیبان جدی فعالیت های متنوع در بخش های صنعتی، بازرگانی و غیره باشد و  نقشی موثر در پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی دارد بنابراین با گسترش فعالیت‌های اقتصادی صنعت بیمه نیز رشد و توسعه خواهد داشت.

بانک در پایان در خصوص بیمه «ما» گفت : امیدوارم که شرکت بیمه «ما» با وجود تازه تاسیس بودن بتواند سهم بیشتری از بازار بیمه کسب کند و حداقل 5 درصد از سهم بازار را کسب کند. هر چند این رقم هدف بسیار بزرگی برای بیمه«ما» به شمار می آید ولی با توجه به پتانسیلی که در این شرکت مشاهده می شود این هدف دور از دسترس نیست.

گفتنی است در پایان این دیدار دوستانه از حمیده رجب بلوکات و معصومه مهدی زاده کارشناسان خسارت اتومبیل بیمه« ما» که موفق به کشف تقلب 400 میلیون تومانی در یک پرونده  خسارت جانی اتومبیل شده بودند، تقدیرو لوح یادبودی  طی مراسمی ویژه توسط مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری ، مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» و حجت بهاری فر عضو هیات مدیره به این دو کارشناس وظیفه شناس اهدا شد.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی