عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

اقتصاد هند از چین جلو می‌افتد

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بر اساس پیش‌بینی‌ها، هند امسال در رشد اقتصادی از چین سبقت خواهد گرفت و چین در سال ۲۰۱۵ رشد اقتصادی ۶.۸ درصدی را تجربه خواهد کرد.

اقتصاد هند از چین جلو می‌افتد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بر اساس چشم انداز ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول، هند در سال 2015 رشد اقتصادی 7.3 درصدی را تجربه خواهد کرد.

    این شبه قاره، بر اساس پیش بینی این صندوق بین المللی در  سال 2016 نیز 7.5 درصد رشد اقتصادی خواهد داشت.

    از سوی دیگر بنا به پیش بینی صورت گرفته، رشد اقتصادی چین در سال جاری از 7.3 درصد سال گذشته به 6.8 درصد خواهد رسید.

    رشد اقتصادی این دومین اقتصاد بزرگ جهان برای سال 2016 نیز 6.3 درصد پیش بینی  شده است.

    این گزارش در نشست سالانه پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در شهر لیمای پرو منتشر شد.

    بر اساس این گزارش، افزایش تقاضا، سرمایه گذاری های ثابت و پایدار، در کنار تقویت تولید از جمله پشتوانه های بهبود روند رشد اقتصادی هند است.

    بنا به چشم انداز ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول، کاهش شدید قیمت جهانی نفت نیز از دیگر عوامل رشد اقتصادی هند در سالی که گذشت بود و به این کشور در تقویت حساب جاری و مالی خود در کنار کاهش دادن تورم کمک کرد.

    در کنار همه این موارد اما رشد صادرات هند در ماه های اخیر به شدت افت داشته و نشان می دهد که تقاضا برای تولیدات این کشور در بازار جهانی کاهش یافته است.

    این گزارش به هند توصیه کرده است که با افزایش سرمایه گذاری در زیر ساخت های عمومی، رفع موانع تأمین مواد خام برای تولید و حمایت از بنگاه های وام دهنده و تأمین کننده منابع مالی، از رشد اقتصادی در این کشور حمایت کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی