عصر بازار

برای اولین بار در ایران

آثار هنری بیمه می شوند

عصر اعتبار- دومین دوره حراج ملی آثار هنری از روز چهارشنبه ۱۵ مهرماه لغایت جمعه ۱۷مهرماه در مرکز همایش های بین المللی «رایزن» تهران برگزار شد که رقم فروش این حراج بیش از ۴۹ میلیارد ریال اعلام شده است و شرکت بیمه رازی تمامی این آثار ارزشمند را بیمه کرد.

آثار هنری بیمه می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این دوره از حراج ملی 76 اثر از هنرمندان سنتی در رشته های مختلف خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، مینیاتور، فرش دستباف، مینیاتور سوخت چرم،  نقاشی پشت شیشه، تذهیب، تخشیب و نقاشی سقاخانه ای در تالار فردوسی مرکز همایش های رایزن برای فروش عرضه شده بود.

    این دوره از حراج با حضور علاقمندان داخلی و خارجی به هنر سنتی ایران از 10 کشور از جمله قطر، اردن، ترکیه و ... مجموعه داران و موزه داران در یک مزایده آزاد و بر مبنای رقم نهایی چکش خورده و به فروش رسید.

    گفتنی است شرکت بیمه رازی تمامی آثار موجود در این حراجی را که شامل تابلوهای نقاشی و میناتور، کتاب های خطی، خوشنویسی، قلم زنی و ... بود را در برابر اتفاقاتی شامل، سرقت، آتش سوزی و آسیب های گوناگون ناشی از جا به جایی و اتفاقات دیگر ، با بیمه نامه ای تحت عنوان بیمه نامه تمام خطر بیمه کرد.

    از آثار موجود در این حراج می توان از آثارخوشنویسی مربوط به هنرمندان مطرح این حوزه از جمله میرعماد حسنی، غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، احمد فلسفی، علیرضا عباسی و محمد احصایی، آثار مینیاتور شامل 14 اثر از استاد محمود فرشچیان، کمال الدین بهزاد، حسین بهزاد، محمد خزائی، امیر هوشنگ حری زاده و حسین خطایی، آثار حجمی مانند جام مینا نقره ای از شکرالله صنیع زاده، قلم زنی نقره از محمدعلی حیدری و قالیچه پولونز از حمید کاظم زاده نام برد.

    به گفته برگزار کنندگان دومین دوره حراج ملی هنرهای سنتی، داوران معتمد میراث فرهنگی اصالت این آثار را که بعضی بدون امضای هنرمند بوده است را بررسی و تایید کرده اند. همچنین شماری از مقامات دیپلماتیک خارجی مستقر در تهران، علاقمندان و کارشناسان هنر ایرانی نیز میهمان این نمایشگاه بودند.

    گرانترین اثر هنری مربوط به اثر استاد محمود فرشچیان به ارزش 550 میلیون تومان و کمترین اثر به بهای هفت میلیون تومان اثر «نقاشی خط» مهرداد فلاح فروخته شد.

    لازم به ذکر است اجرای مراسم حراج امسال بر عهده آتیلا پسیانی هنرمند سینمای ایران بود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو