عصر بازار

اقتصاددان سازمان بین المللی کار:

توسعه قابلیت های مولد در اجتماع منجر به تحولات اساسی می شود

عصر اعتبار- اقتصاددان ارشد در دپارتمان اقتصاد و تحلیل بازار کار سازمان بین المللی کار گفت: توسعه قابلیت های مولد، تحولات اساسی ساختاری و فناوری در جوامع را رقم می زند.

توسعه قابلیت های مولد در اجتماع منجر به تحولات اساسی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'جاستین لین' روز یکشنبه در نخستین همایش بین المللی سیاست های صنعتی - تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال در سالن همایش های صدا و سیما، اظهار داشت: تحول مولد عبارت از فرآیند توسعه قابلیت های مولد است که به واسطه سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی، محصولات و فناوری های جدید و خلق قابلیت های داخلی تحقق می یابد.
    وی گفت: به مدد این قابلیت ها است که در کشور امکان سرمایه گذاری، ارتقای نوآوری، تنوع یافتن و مدیریت فرآیندهای تحول مولد امکانپذیر می شود.
    این اقتصاددان افزود: ماهیت و گستره قابلیت هایی که در یک کشور به منصه ظهور رسیده است، همچنین نوع محصولات و فناوری هایی که امکان توسعه آنها به وجود آمده تعیین کننده درجه پویایی، سرعت و پایداری این فرآیند است.
    وی تصریح کرد: الگوی تحول ساختاری و فناوری است که تعداد و انواع مشاغل قابل شکل گیری در اقتصاد را رقم می زند.
    لین تاکید کرد: توانمندی ها را باید در اشکال جمعی دانش جستجو کرد، حال آنکه صلاحیت ها در سطح نیروی کار، سازمان ها، مؤسسات و جوامع قابل ردیابی است.
    وی ادامه داد: شدت این صلاحیت ها را می باید از ترکیب خاص دانش عمومی، فنی و فرهنگی تعیین کرد و در مقابل 'دانش جمعی چگونگی انجام کار' در روال ها، فرآیندها و نهادهای حاکم نهفته است.
    این تحلیلگر برجسته مسائل اقتصادی تصریح کرد: در تدوین راهبرد جامع یادگیری در مکان ها و سطوح مختلف (مدارس، شبکه های اجتماعی، مؤسسات صنعتی، زنجیره های ارزش و جامعه) به عنوان یکی از زیربخش های راهبرد تحول مولد، دولت ها با چالش اساسی در انتخاب میان سه هدف ارتقای بهره وری، خلق مشاغل بیشتر و بهتر و دستیابی به سایر اهداف توسعه ای مواجه هستند.
    شایان ذکر است؛ نخستین همایش بین المللی سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال در ایران روز گذشته(شنبه)با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مرکز همایش های صدا وسیما آغاز به کار کرد که عصر امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی