عصر بازار

تسهیل پرداخت وام ۸۰ میلیونی با بازار مسکن چه می‌کند؟

عصر اعتبار- برداشتن برخی از شروط وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، چه تاثیری در این بازار دارد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ دادند.

تسهیل پرداخت وام ۸۰ میلیونی با بازار مسکن چه می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، شنیدن اینکه بانک مسکن وام 80 میلیون تومانی را به متقاضیان پرداخت می‌کند در اول بسیار دلچسب به نظر آمد، اما بعد از مدتی شرط و شروط‌هایی به میان آمد که دریافت این وام را کمی مشکل می‌کرد.شرایطی همچون اقساط سنگین، حداقل یک سال سپرده‌گذاری در بانک، تعلق این وام به خانه اولی‌ها و افراد متاهل، نوساز بودن خانه مورد نظر و....

    اما در روز گذشته مصادف با چهارمین ماه اجرای این طرح، خبری دیگر رسیده است؛ در این اقدام بانک مسکن به منظور تسهیل دریافت وام، سه شرط خود را حذف کرده است.

    حذف سه شرط از مسیر ثبت‌نام متقاضیان، امکان ورود «مجرد»ها و خانوارهای دارای «سابقه مالکیت یکی از اعضا» را به صندوق پس‌انداز مسکن «یکم» فراهم کرد؛ همچنین هم‌اکنون این تسهیلات به آپارتمان‌های تا 15 سال ساخت نیز تعلق می‌گیرد.

    به گزارش اقتصادنیوز، برداشتن برخی از شروط وام 80 میلیونی مسکن، چه تاثیری در این بازار دارد؟ آیا برداشتن این سه شرط باعث تشویق مردم برای گرفتن این وام می‌شود؟ آیا میزان خرید و فروش مسکن افزایش می‌یابد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند.

    یکی از مشاوران املاک در این باره به اقتصادنیوز گفت: با برداشتن شرط تاهل و همچنین تعلق وام مسکن به خانه‌های تا 15 سال ساخت، به طور یقین تحولات زیادی در بازار مسکن ایجاد می‌شود و از آنجا که پیش‌بینی‌ها به این صورت بوده که در اواخر سال نیز تحولاتی در بازار مسکن ایجاد می‌شود و همچنین شروع تحویل وام 80 میلیون تومانی مسکن نیز از سال آینده است، بنابراین به طور قطعی سال جدید، سال خوبی برای بازار مسکن پیش‌بینی می‌شود.

    مشاور املاک دیگری بیان کرد: دریافت راحت‌تر وام مسکن، به طور 100درصد تاثیر بسیار مثبتی در بازار مسکن ایجاد می‌کند، چرا که در حال حاضر نه تنها میزان خرید و فروش مسکن کاهش یافته، بلکه میزان ساخت و سازها نیز کم شده، زیرا اکثر سرمایه‌داران ترجیح می‌دهند به جای اینکه سرمایه خود را در بازار مسکن خرج کنند، آن را در بانک سپرده‌گذاری کنند یا اینکه در یک بازار پرسودتر سرمایه‌گذاری کنند و اگر مردم راحت‌تر بتوانند وام مسکن را دریافت کنند، تقاضا برای خرید و فر وش و همچنین ساخت‌وساز زیادتر می‌شود و بازار مسکن نیز از رکود خارج می‌شود.

    یکی دیگر از مشاوران املاک گفت: به امید خدا بازار مسکن در سال آینده رونق زیادی می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن، همین وام مسکن 80میلیون تومانی است، زیرا با برداشتن هر یک از این شرط‌ها افراد می‌توانند با خیال راحت‌تری خانه مورد نظر خود را خریداری کنند.

    او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه به خانه‌هایی که حداکثر 15 سال از عمرشان می‌گذرد نیز وام تعلق می‌گیرد، افراد می‌توانند خانه‌های ارزان‌قیمت‌تری خریداری کنند؛ همچنین با توجه به اینکه سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته، بنابراین افراد مجرد نیز به خرید مسکن تشویق می‌شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی