عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کارهای زیادی هست که باید برای بازنشستگان عزیز انجام دهیم

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این دولت به نیمه راه رسیده است و باید از زمان باقی مانده برای خدمت به بازنشستگان نهایت استفاده را داشته باشیم چرا که کارهای زیادی هست که باید برای بازنشستگان عزیز انجام دهیم و هنوز انجام نداده‌ایم.

کارهای زیادی هست که باید برای بازنشستگان عزیز انجام دهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر علی ربیعی در مراسم جشن روز خانواده و تکریم بازنشستگان و تقدیر از بازنشستگان، همسران بازمانده و ازکارافتادگان نمونه تأمین اجتماعی اظهار داشت: در ابتدای کار این دولت سازمان تأمین اجتماعی شرایط بدی داشت و ما در 2 سال گذشته تلاش کردیم که این سازمان را از حاشیه‌ها خارج کنیم و به مسیر اصلی خدمت رسانی بازگردانیم.

    وی افزود: در ابتدای این دولت و زمانی که هنوز از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودم متوجه شدم که زمینی به ارزش حدود 1300 میلیارد تومان را به قیمت بدی می‌خواهند بفروشند که جلوی آن را گرفتم.

    دکتر ربیعی ادامه داد: یکسری شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی را نیز قرار بود به شخصی بدهند که درحال محاکمه است. این شرکتهای را 13 هزار میلیارد تومان قیمت گذاری کرده بودند و به این شخص 16هزار میلیارد تومان از سازمان تأمین اجتماعی چک داده بودند. وی از بانکی در سنگاپور نامه داشت که در حسابی در آنجا پول دارد درحالی که بعد از گذشت مدتی مشخص شد که پولی در کار نیست.

    وی با بیان اینکه برای رفع این مشکلات و بازگرداندن آرامش به سازمان تأمین اجتماعی مدیری از درون این مجموعه به عنوان مدیرعامل سازمان انتخاب شده است، گفت: در مرحله اول از داخل سازمان یک نفر را برای مدیریت انتخاب کردیم و خوشحالم که در 2 سال گذشته به خوبی توانسته‌ایم همکاری خوبی داشته باشیم و امروز با اطمینان می‌توانیم بگوییم که سازمان تأمین اجتماعی در سطوح اول و دوم مدیریتی شرایط مناسبی دارد و شرایط سالمی را تجربه می‌کند.

    دکتر ربیعی از توقف رویه‌های نادرست مدیریتی گذشته خبر داد و اظهار داشت: در ابتدا به من گفتند که برای وزیر حق استخدام 500 نفر داده‌اند که من این کار را لغو کردم و امروز در تأمین اجتماعی استخدام نیروها فقط از طریق آزمونی که وزارت علوم برگزار می‌کند انجام می‌شود و من در این 2 سال حتی یک نفر را برای استخدام معرفی نکرده‌ام.

    وی با بیان اینکه امروز اگر انتقادی از مدیری در سازمان تأمین اجتماعی مطرح شود در حوزه عملکرد و فعالیت آن مدیر است، گفت: ممکن است که در مواقعی انتقاداتی از مدیران بخش‌های مختلف سازمان مطرح شود که این انتقادات در حوزه کاری است و از نظر سلامت این سازمان وضعیت خوبی دارد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در ابتدای کار در این سازمان سالانه 8 هزار میلیارد تومان برای درمان هزینه می‌شد که این هزینه امسال به 16 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

    دکتر ربیعی ادامه داد: بیمارستان میلاد را به 4 بیمارستان رسانده‌ایم و علاوه بر میلاد تهران در شهرهای کرمان، بیرجند و ایلام نیز بیمارستان‌های میلاد ساخته شده‌اند و علاوه بر این در شهرهای مرزی نیز خدمات درمانی را توسعه می‌دهیم .

    وی با تأکید بر لزوم تداوم روند رو به ارتقاء خدمات درمانی تأمین اجتماعی اظهار داشت: می‌دانیم که هنوز در مراکز درمانی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم و کارهای زیادی هست که باید انجام شود و باید کرامت بازنشستگان را در مراکز درمانی بیش از وضعیت فعلی حفظ کنیم.

    دکتر ربیعی به تشریح روند افزایش حقوق بازنشستگان در دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: در 3 سال گذشته طی دو سال متوالی هر سال 25 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شده است و در سال جاری نیز 15 درصد افزایش حقوق داشته‌ایم و امیدواریم با بهبود وضعیت منابع سازمان تأمین اجتماعی، امکان ارتقاء خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان فراهم شود.

    وی با تأکید بر اینکه علاوه بر پرداخت حقوق به بازنشستگان باید خدمات دیگری نیز به این عزیزان ارائه دهیم، اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌های ایرانگردی را تدارک دیده‌ایم و تا کنون تعداد زیادی از بازنشستگان عزیز به مشهد مقدس مشرف شده‌اند و در آینده نیز افراد بیشتری اعزام می‌شوند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی برای مسکن بازنشستگان خبر داد و گفت: با وزارت مسکن در حال همکاری هستیم و بنا است که زمین مورد نیاز توسط وزارت مسکن تأمین شود و برای دریافت وام ارزان قیمت نیز در حال پیگیری هستیم که منابعی را از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دهیم.

    دکتر ربیعی از برنامه ریزی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌های لازم انجام خواهد شد. در گذشته این طرح را به صورت تبلیغاتی اعلام کرده بودند و تهمیدات قانونی لازم را در این رابطه در نظر نگرفته بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی