عصر بازار

صندوق بین المللی پول در پایان نشست لیما:

شبح رکود اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول در پایان نشست سالانه خود به بانک های مرکزی هشدار داد که اقتصاد جهانی با ریسک یک سقوط دیگر مواجه است، مگر اینکه آنها به حمایت از رشد اقتصادی از طریق نرخ های بهره پایین ادامه دهند.

شبح رکود اقتصاد جهان را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول در پایان نشست سالانه خود در لیما به بانک های مرکزی هشدار داد که اقتصاد جهانی با ریسک یک سقوط دیگر مواجه است، مگر اینکه آنها به حمایت از رشد اقتصادی از طریق نرخ های بهره پایین ادامه دهند.
    این نهاد پولی بین المللی در بیانیه پایانی خود تصریح کرده که بلاتکلیفی و شکنندگی بازارهای مالی افزایش یافته و چشم اندازهای رشد در میان مدت تضعیف شده است.
    در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «در بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته، ریسک اصلی همچنان کاهش بیشتر رشد اقتصادی ضعیف قبلی است» و باید از طریق «ادامه سیاست های پولی تطبیقی و افزایش ثبات مالی» از اقتصاد حمایت شود.»
    کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت، ریسک «سرریز شدن» تبعات ناشی از اقدامات بانک های مرکزی در آمریکا و انگلیس به بازارهای مالی شکننده، در حال افزایش هزینه اعتبارات است. صندوق بین المللی پول همچنین از ژاپن و حوزه یورو خواسته تا طرح های خود برای تحریک اقتصادهای بیمار خود از طریق افزایش سیاست های تسهیل کمی شان را ادامه دهند.
    این در حالی است که موثر بودن سیاست اعتبارات ارزان و تزریق 7 تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد جهانی از سال 2009 تاکنون از سوی تحلیلگران مورد تردید قرار گرفته است.
    چهار تن از روسای سابق بانک های مرکزی به سیاستگذاران فعلی هشدار داده اند که آنها با طولانی تر کردن دوره نرخ های بهره بسیار پایین، در حال کاشتن بذر بحران مالی بعدی هستند.
    در مطالعه ای که در لیما همزمان با نشست سالانه صندوق بین المللی پول انجام گرفت، گروه کارشناسان جی 30 اعلام کردند، پایین نگه داشتن هزینه استقراض برای مدتی بسیار طولانی منجر به افزایش خطرناک بدهی ها می شود.
    این مطالعه به قلم 4 رئیس سابق بانک های از جمله شامل ژان کلود تریشه، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا و آکسل وبر، رئیس سابق باندسبانک آلمان و رئیس فعلی یوی بی است نوشته شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی