عصر بازار

وزیر ارتباطات در روز جهانی پست:

حقوق کارمندان پست باید شبیه دیگر بخش های وزارت ارتباطات شود

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات گفت: اعتقاد دارم که حقوق پستی ها نباید کمتر از دیگر بخش های وزارتخانه باشد و این نیز به اثبات رسیده است.

حقوق کارمندان پست باید شبیه دیگر بخش های وزارت ارتباطات شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود واعظی در مراسم "رونمایی از 9 سرویس جدید و افتتاح 12 پروژه توسعه زیرساخت های پستی و عمرانی" با اشاره به اینکه پست 140 ساله شد، اظهار کرد: جزو 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست هستیم  هر چه تحول در دنیا به جود آمد، هیچ تفاوتی نکرد و پست همچنان بر قدرت خود باقی مانده است ولی به دلیل قدمت  مردمی بودنش بلافاصله خود را با شرایط تطبیق می دهد و از نوآوری ها استفاده می کند تا مجددا قدرت بالندگی خود را داشته باشد.

    وی عنوان کرد: وقتیکه ایمیل و پیامک آمد همگان می گفتند پست به چه دردی می خورد اما در کشورهای پیشرفته فعالیت های پستی افزایش یافته است و در خیلی از کشورها تنه به تنه بیمه ها و بانک ها می زند.

    وزیر ارتباطات گفت: نگاهی که در دنیا هست، به مجموعه پست به عنوان قلمرویی واحد نگاه می کنند. وقتی کشورها با هم جنگ هم می کنند اما فعالیت های پست تعطیل نمی شود.

    او خاطر نشان کرد: آمار پستی دنیا نشان می دهد، 660 هزار دفتر و 5.5 میلیون کارمند در پست دنیا مشغول به کار هستند. 350 میلیارد مرسوله در سال و 6 میلیارد امانات نیز توسط این شبکه رد و بدل می شود . حجم پولی در تجارت الکترونیکی در این بخش نیز 1.5 تریلیون دلار است که 70 درصد آن به تجارت فرامرزی اختصاص دارد.

    وی افزود: حال اگر حساب کنیم یک درصد جمعیت دنیا را داریم سهم ایران می تواند 15 میلیارد دلار باشد. همواره توصیه کردیم که نقش دولت ایجاد بستر و زیرساخت هاست؛ تا جاییکه می توانیم کار تصدی گری را باید بدهیم بخش خصوصی انجام دهد.

    واعظی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز احساسم این بود که بعد از دو سال، پست این کار را جدی گرفته است البته معتقدم این کارها تازه یک شروع است.

    وزیر ارتباطات گفت: سیاست دولت فقط و فقط در بعد خصوصی توسط بخش خصوصی محقق می شود. چه شخص رئیس جمهور و چه وزرا در این تردیدی نداریم که اگر مراوده خوبی با بخش خصوصی داشته باشیم و آنها نیز نگاهی دراز مدت داشته باشند، همه و حتی مردم سود می برند.

    وی عنوان کرد: سیاست جدی ما این است با بخش خصوصی به طور جدی کار کنیم و علاقه مند هستم به همه مدیران وزارتخانه بگویم، بخش خصووصی رقیب ما نیست بلکه همکار و شریک ماست.

    وزیر ICT با اشاره به پیام دبیر کل اتحادیه جهانی پست گفت: ایشان گفت دنیا در حال تغییر است و پست هم باید تغییر کند. ابتدا می خواستم در ارتباط با "پست هوشمند و خدمت به مردم" صحبت کنم اما بحث را عوض کردم زیرا فضای جلسه متفاوت است.

    وی عنوان کرد: باید برای شرایط جدید آماده شویم و پست باید خود را برای کارهای بزرگتر آماده کند. اعتقاد دارم که حقوق پستی ها نباید کمتر از دیگر بخش های وزارتخانه باشد و این نیز به اثبات رسیده است.

    او افزود: به آقای مهری گفتم حتی اگر قانون اجازه نمی دهد، تحت عنوان رفاه و... حق همکاران پستی را افزایش دهید تا بتوانند معیشت را بگذرانند زیرا مهم ترین سرمایه پستی ما، نیروی انسانی است.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروز دیگر پست ما زیانده نیست، تصریح کرد: 370 میلیارد تومان زیان انباشته داشت اما سال گذشته علاوه بر اینکه 30 درصد بر حقوق همکاران پستی افزودیم اما کمی هم سود دادیم. امسال هم از نظر مرسولات و خدمات جدید در مسیر رشد هستیم  درآمد افزایش می یابد.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه روش های مدیریتی را باید نوسازی کنیم، ابراز کرد: ساختار چابک، افزایش کارایی، ارتقای شاخص ها و ارائه سرویس های جدید از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی