عصر بازار

در طول یک سال

۲۹۰ نفر در جهان میلیاردر شدند

عصر اعتبار- به رغم افت قیمت جهانی نفت و آشفتگی در بازارهای مالی، تعداد میلیاردرهای دنیا ۲۹۰ نفر افزایش یافت و به ۱۸۲۶ نفر رسید.

۲۹۰ نفر در جهان میلیاردر شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فوربس، به رغم افت قیمت جهانی نفت و آشفتگی در بازارهای مالی، تعداد میلیاردرهای دنیا بار دیگر افزایش یافته است.

    بر اساس فهرست ثروتمندترین های جهان که فوربس همه ساله منتشر می کند، تعداد میلیاردرهای جهان به 1826 نفر رسیده که مجموع دارایی هایشان 7.05 تریلیون دلار است. این رقم بالاتر از 6.4 تریلیون دلار سال گذشته است.

    امسال مجموعا 290 نفر به فهرست میلیاردرهای جهان اضافه شده اند که 71 نفر از آنها از چین هستند. تعداد میلیاردرهای جوان در حال افزایش است، به طوری که 46 نفر از این میلیاردرها زیر 40 سال سن دارند. اما متوسط دارایی اعضای این فهرست امسال به 3.86 میلیارد دلار رسیده که 60 میلیون دلار کمتر از سال 2014 است.

    بیل گیتس، بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده، عنوانی که در 16 سال از 21 سال گذشته به وی اختصاص داشته است. به رغم اینکه بیل گیتس در نوامبر 2014، 1.5 میلیارد دلار از سهام شرکت مایکروسافت را به بنیاد خیریه بیل اند ملیندا گیتس بخشیده، میزان دارایی های این میلیاردر بخشنده از سال گذشته تاکنون 3.2 میلیارد دلار افزایش یافته و به 79.2 میلیارد دلار رسیده است.

    کارلوس اسلیم مکزیکی مجددا به رتبه دوم ثروتمندترین های دنیا رضایت داده، در حالی که وارن بافت، سرمایه گذار آمریکایی  بار دیگر رتبه سوم را از آمانسیو اورتگای اسپانیایی (رتبه چهارم امسال) پس گرفته است.

    بافت امسال بیشترین تولید ثروت را در بین اعضای این فهرست داشته و با 14.5 میلیارد دلار افزایش دارایی، ثروت خود را به 72.7 میلیارد دلار رسانده است.

    مارک زاکربرگ، مدیر و موسس شرکت فیس بوک هم 5 پله صعود داشته و با رسیدن به رتبه شانزدهم برای اولین بار در فهرست 20 ثروتمند بزرگ جهان جای گرفته است. زاکربرگ همچنین در صدر 46 میلیاردر زیر 40 سال جهان قرار دارد.

    اما جوان ترین میلیاردر جهان، ایوان اشپیگل 24 ساله، یکی از موسسان اپلیکیشن ارسال عکس اسنپ چت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو