عصر بازار

سامانه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی بانک دی رونمایی شد

عصر اعتبار: سامانه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی بانک دی که با استفاده از تکنیک‌های داده کاوی و الگوریتم شبکه عصبی تهیه و طراحی شده با حضور مدیرعامل بانک دی رونمایی شد.

سامانه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی بانک دی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰
  • سامانه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی بانک دی رونمایی شد
  • سامانه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی بانک دی رونمایی شد
  • سامانه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی بانک دی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سامانه ساتراپ (سامانه تحلیل ریسک و اقدامات پیشگیرانه) که برای نخستین بار در یک بانک ایرانی اجرایی شده با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین از سوی کارشناسان داخلی بانک دی تدوین شده است.

دکتر احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ در مراسم رونمایی از این سامانه با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در اداره ریسک اظهار کرد: تهیه کلیه مراحل نرم افزار مدیریت ریسک اعتباری به دست کارشناسان بانک دی نشان دهنده توان بالای نیروی انسانی بانک است که امیدواریم با بهره‌گیری از این فرصت همگی در مسیر اعتلای بانک ارزش آفرین دی کوشا باشیم.
وی با تقدیر از تدوین‌گران نرم‌افزار مدیریت ریسک خواستار گسترش فعالیت سامانه به همه بخش‌ها و معاونت‌های بانک شد.

در ادامه این مراسم زاوش راه‌نو ـ مدیر اداره ریسک بانک دی ـ اظهار کرد: اداره توسعه و مطالعات بانک دی در سال جاری موضوع "طراحی مدل اعتبارسنجی و پیش‌بینی ریسک اعتباری مشتریان بانک دی" را به عنوان یکی از موضوعات اصلی فعالیت‌های پژوهشی مورد توجه قرار داد و بررسی آن را در قالب پایان‌نامه‌ای دانشگاهی به تصویب رساند.
وی افزود: به این ترتیب با توجه به رویکرد اداره ریسک مبنی بر استفاده از فن‌آوری‌های نوین و عملیاتی کردن مدل طراحی شده، پس از تشکیل جلسات متعدد برای اولین بار در ایران نرم افزار اعتبارسنجی مشتریان حقیقی بانک دی با استفاده از تکنیک‌های داده کاوی و الگوریتم شبکه عصبی تهیه شد.

مدیر اداره ریسک بانک دی یکی از بخش‌های مهم این سامانه را مدیریت ریسک نقدینگی دانست و گفت: مدیریت ریسک نقدینگی، تحلیل وضعیت نقدینگی بانک براساس ارزهای گوناگون ، پیش‌بینی نیازهای آینده، بررسی روش‌های جذب منابع و طراحی ساختار دارایی‌های بانک را شامل می‌شود.
راه‌نو با بیان اینکه مدیریت منابع و مصارف و برقرار کردن توازن میان جذب منابع و اعطای تسهیلات از دغدغه‌های اصلی مدیران بانک‌هاست، خاطرنشان کرد: سامانه مدیریت ریسک نقدینگی با ارائه صورت نقدینگی ساختاریافته بانک و ارائه صورت سررسید ساختار یافته بانک و محاسبه شکاف نقدینگی و ارائه نسبت‌های آن به کاهش ریسک نقدینگی بانک دی کمک خواهد کرد.

وی بخش مهم دیگر سامانه را مدیریت ریسک اعتباری دانست و گفت: ریسک اعتباری مهمترین ریسک پیشروی در بانک‌ها و نهادهای سپرده پذیر است. این ریسک از این جهت ناشی می‌شود که دریافت‌کنندگان تسهیلات توانایی وتمایل به بازپرداخت اقساط خود را به بانک نداشته باشند.

در این مراسم دکتر شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی، علی مهبودی عضو هیات مدیره، زاوش راه‌نو مدیر اداره ریسک و اعضاء شورای معاونین حضور داشتند.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو