عصر بازار

یکشنبه ۱۹ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر اعتبار- در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۷.۱۹ در بازار برق بورس انرژی ۲,۵۲۰ مگاوات برق به ارزش ۲۱ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از مدت¬ها در معاملات امروز صعودی قابل توجه داشت و افزایش 3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است در انتهای دوره، قیمت با شیبی تند افزایش یافته و پس از یک هفته قرار گرفتن زیر 350,000 ریال در معاملات امروز به بالای آن نفوذ کرده است؛ البته کاهش حجم و ارزش معاملات، قدرت تداوم روند را با تردید مواجه کرده است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در اغلب سررسیدهایی که معاملات انجام شد افزایش قیمت به ثبت رسید. عطش خریداران و افزایش قیمت پیشنهادی از سوی آنها منجر شد تا نیروگاه¬ها نیز فرصت را مغتنم شمرده و با عرضه محدود و پلکانی به افزایش قیمت¬ها کمک کنند. به نظر می¬رسد در روزهای اخیر حجم تقاضا در بازار نسبت به عرضه بیشتر بوده زیرا رقابت بین خریداران با وجود افزایش قیمت همچنان ادامه داشته است.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940729 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940729 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته اما در اواسط دوره با تغییر روند، شیب صعودی به خود گرفته و در حال حاضر در محدوده 360,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی بوده که در انتهای دوره در محدوده 440,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 2,430 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 05/07/1394 با 973 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930729 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی