عصر بازار

دیدار رییس کل بانک مرکزی با مدیر اداره خاورمیانه صندوق بین المللی پول

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در دومین‌ روز حضور خود در اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در لیما، پایتخت کشور پرو با مدیر اداره خاور میانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رییس کل بانک مرکزی با مدیر اداره خاورمیانه صندوق بین المللی پول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این ملاقات لزوم آماده سازی کشور برای شرایط پس از تحریم مورد تاکید قرار گرفت. دکترسیف همچنین‌در ادامه ملاقات های روز قبل با همتایان خود از کشورهای اسپانیاو ایتالیا دیدار کرد.در این نشست ها طرفین بر لزوم گسترش همکاری های بانکی به منظور پشتیبانی از روابط اقتصادی وتجاری که انتظار می رود با رفع تحریم ها به مسیر عادی خود بازگردد، تاکید کردند. علاوه برآن، در چگونگی فراهم کردن شرایط و مقدمات لازم جهت احیا و ارتقای روابط بانکی در دوره بعد از تحریم به بحث و تبادل نظر پرداخت.
    دکتر سیف ملاقاتی نیز با رییس کل بانک مرکزی افغانستان به عمل آورد و از پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی افغانستان مبنی براستفاده از تجربیات بانکداری در ایران و توسعه روابط بانکی استقبال کرد.
    رییس کل بانک مرکزی در این روز همچنین نشستی با مدیران ارشد یکی از بانک های سرمایه گذاری کشور آلمان داشت. این بانک آلمانی با دارا بودن رتبه AAA، یکی از سه بانک  بزرگ سرمایه گذاری دنیا قلمداد می شود.فعالیت بانک مذکور در حوزه برون مرزی بیشتر متمرکز بر تامین مالی صادرات و تامین مالی طرح های توسعه ای در کشورهای مختلف است. طی مذاکرات مقرر شد تفاهم نامه لازم برای هماهنگی های آتی تنظیم و به اجرا درآید.
    معاون ارزی بانک مرکزی نیز که به همراه دکتر سیف به لیما سفر کرده است، با مدیران پنج بانک اروپایی و چهار بانک آسیایی ملاقات کرد. در این ملاقات ها، کامیاب در مورد فرآیند پیش رو به منظور اجرایی شدن برجام توضیح داد و اقدامات لازم برای از سرگیری روابط کارگزاری و فعال کردن حساب های فی مابین پس از برداشتن تحریم ها مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد ارتباط و تعامل بین طرفین در این رابطه ادامه یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو