عصر بازار

قدم اول برداشته شد

جزئیات اولین نشست تعیین مزد ۹۵

عصر اعتبار- نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: در اولین نشست این شورا، تشکیل کمیسیون تخصصی بررسی اوضاع معیشت و بنگاه‌ها با حضور نمایندگان گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی شد.

جزئیات اولین نشست تعیین مزد ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اصغر آهنی ها با تشریح مباحث اولین نشست شورای عالی کار با موضوع راهکارهای تعیین دستمزد مشمولان قانون کار در سال آینده که عصر امروز با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شد، گفت: در این جلسه مباحثی پیرامون مسیری که لازم است در شورای عالی کار برای رسیدن به بسته جدید مزد سال 95 طی شود، بحث شد.

    نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهارداشت: خوشبختانه در شرایط فعلی اقتصادی با کارگران هدف های نزدیکی داریم. موضوع این است که می خواهیم بدانیم دولت چه قدم هایی را برای بهبود فضای کسب و کار بر خواهد داشت؟

    آهنی ها ادامه داد: قرار شد یک کمیسیون تخصصی با حضور نمایندگانی از کارگران، کارفرمایان و دولت تشکیل شود تا در قالب آن،  کارهای علمی و پژوهشی درباره اوضاع معیشت و شرایط بنگاه ها انجام شود. بیشتر باید تلاش شود تا از چانه زنی به علمی کار کردن برسیم.

    این مقام مسئول کارفرمایی خاطرنشان کرد: همچنین باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم که صنعت در آینده نزدیک چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟ بنابراین در قالب کارگروه تخصصی با مشارکت نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به دنبال بررسی اوضاع معیشتی و همچنین بررسی وضعیت نرخ تورم هستیم.

    وی افزود: کارگروه قرار است نحوه تعیین حقوق و دستمزد و وضعیت معیشت کارگران را در سایر کشورها بررسی کند. امسال نگاه مشترکی بین کارگران و کارفرمایان درباره موضوعات مشترک وجود دارد و جز اینکه سه گروه در یک مسیر قرار بگیرند، راه دیگری وجود ندارد.

    به گفته آهنی ها، دولت مشکلاتی را دارد و کارفرمایان هم می دانند که در تامین اجتماعی مسائلی وجود دارد اما کارفرما نمی تواند سهم بیشتری از آنچه که برای او قابل تعیین است، بردارد. در جلسه امروز معاون روابط کار وزیر کار و برخی مدیران کل این وزارتخانه حضور داشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو