عصر بازار

نشست پژوهشی ارائه فرم‌های پیشنهاد در پژوهشکده بیمه برگزار شد

عصر اعتبار- " فرم‌های پیشنهاد بیمه نامه هر شرکت بیمه، مزیت رقابتی آن شرکت محسوب می‌شود لذا تبعیت کلیه شرکت‌های بیمه از یک فرم پیشنهاد واحد با توجه به متفاوت بودن نحوه نرخ‌گذاری حق بیمه و ارزیابی ریسک در شرکت‌ها، می تواند تا حدی محدود کننده باشد".

نشست پژوهشی ارائه فرم‌های پیشنهاد در پژوهشکده بیمه برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، این مطلب را دکتر دقیقی معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه روز گذشته در نشست پژوهشی ارائه فرم‌های پیشنهاد در سه رشته بیمه‌های اتومبیل، آتش‌سوزی و باربری اعلام کرد و گفت: پژوهشکده بیمه صرفاً به صورت مشورتی، چارچوب‌های استاندارد فرم‌های پیشنهاد و همچنین متغیرها در هر بخش را مبتنی بر مطالعات خارجی پیشنهاد نموده و شرکت‌های بیمه با توجه به پوشش ها و روش‌های نرخ‌گذاری خود می‌توانند از کلیه موارد یا از بخشی از موارد پیشنهادی استفاده نمایند.
    وی افزود: جمع‌آوری داده‌های مرتبط با ریسک فاکتورها در رشته‌های مختلف بیمه‌ای ثروت شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود و شرکت‌ها با استفاده از داده های مزبور قادر خواهند بود تجزیه‌وتحلیل‌های ارزشمندی را در خصوص ارزیابی دقیق ریسک و تعیین حق‌بیمه‌های متناسب با ریسک داشته باشند.
    به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه وی تصریح کرد، هدف از این نشست ، که حاصل تلاش های گروه پژوهشی اموال و مسئولیت است، ارائه فرم های پیشنهاد طراحی شده در بخشهای بیمه اتومبیل ، آتش سوزی و باربری با استفاده از نتایج سه طرح پژوهشی مختلف تحت عنوان مطالعه عوامل ریسک و فاکتورهای موثر بر نرخ گذاری است. وی افزود، به منظور طراحی این فرم ها ابتدا به شناسایی ریسکها در این رشته ها در ایران و جهان پرداخته شده بود. سپس در فاز دوم فاکتورهای موثر بر نرخ گذاری در رشته های مذکور در ایران و حوزه بین الملل احصا شد و در نهایت با بهره گیری از ریسک ها و فاکتورهای مذکور فرم های پیشنهاد طراحی شد .
    دکتر دقیقی در توضیح بیشتر فرم پیشنهاد در رشته بیمه اتومبیل گفت: چارچوب کلی فرم پیشنهاد، متشکل از مشخصات راننده اصلی اتومبیل، مشخصات اتومبیل، کاربری اتومبیل، مشخصات سایر رانندگان استفاده‌کننده از اتومبیل، پوشش بیمه‌ای مورد نیاز، پوشش‌های اضافی مورد درخواست، مشخصات بیمه‌نامه قبلی و نماینده/ کارگزار می‌باشد که در هر یک از این بخش‌ها جهت احصای دقیق ریسک سوالاتی شده است و دو فرم پیشنهاد در رشته‌های بیمه شخص ثالث و حوادث راننده و همچنین بیمه بدنه ارائه گردیده است.
    وی خاطر نشان کرد: در بخش بیمه‌های آتش‌سوزی نیز، مشخصات بیمه‌گذار، مشخصات و اطلاعات عمومی مورد بیمه، ساختمان، ماشین آلات، فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، تاسیسات، مدیریت ریسک، تجهیزات و امکانات ایمنی، سوابق بیمه‌ای و خسارتی گذشته، شرح موضوع بیمه و ارزش تفکیکی، سوابق بیمه‌ای و خسارتی گذشته به عنوان چارچوب کلی اطلاعات مورد درخواست از بیمه‌گذار مطرح گردید. در این بخش 4 فرم پیشنهاد در رشته‌های بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی، مراکز غیرصنعتی، منازل مسکونی و انبارها ارائه گردیده است.
    دقیقی افزود: در نهایت در بخش بیمه های باربری نیز به طراحی 2 فرم پیشنهاد کاربردی و ایده آل به زبان فارسی و انگلیسی با 6 فصل بندی کلی پرداخته شده بود که این فصل بندی ها شامل مشخصات بیمه گذار ، شرح مورد بیمه ، ارزش مورد بیمه ، جزئیات حمل ، شرایط و خطرات مورد درخواست و سابقه خسارتی بیمه‌گذار می باشد .
    گفتنی است این تحقیق طی نشستی در تاریخ 7/7/1394 با حضور نمایندگانی از حوزه‌های ذیربط مدیریت کل برنامه‌ریزی و توسعه و مدیریت کل نظارت فنی و مدیریت دفتر فنی بیمه مرکزی ج.ا.ا، سندیکای بیمه‌گران ایران، انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، شرکت‌های بیمه، کارشناسان مستقل و پژوهشگران پژوهشکده بیمه ارائه شد و نتایج آن طی یک بحث علمی مورد ارزیابی قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی