عصر بازار

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

هزینه ۷۰ هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت

عصر اعتبار- معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان طی دو سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز درمانی تحت پوشش هزینه کرده است.

هزینه ۷۰ هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، دکتر محمد علی همتی در همایش سراسری اجرای طرح تحول نظام سلامت و شیوه های نوین مدیریت عملکرد در مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور در مشهد افزود: طرح تحول نظام سلامت بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید با ثمرات فراوان بود و سازمان تامین اجتماعی در اجرای این طرح همکاری و مساعدت های ویژه ای داشته است.
    وی اظهار داشت: بودجه درمان سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش قابل توجهی یافته است.
    دکتر همتی گفت: این در حالی است که بودجه ای از سوی دولت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت به تامین اجتماعی پرداخت نشده و هزینه های انجام شده از منابع درآمد این سازمان بوده است.
    وی با اشاره به افزایش 313 درصدی خرید و تهیه دارو در تامین اجتماعی طی دو سال گذشته افزود: این رقم نشان دهنده تاثیر عمیق طرح تحول نظام سلامت در بخش تامین هزینه های درمانی این سازمان است.
    دکترهمتی بودجه درمان تامین اجتماعی در سال جاری را 165هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 105 هزار میلیارد ریال از این مبلغ برای درمان غیر مستقیم یا ارائه خدمات در مراکز طرف قرارداد و 50 هزار میلیارد ریال برای درمان مستقیم هزینه می شود.
    وی اظهار داشت: مابقی بودجه درمان نیز برای ساخت و ساز مراکز درمانی تامین اجتماعی در کشور هزینه می شود.
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: طی دهه گذشته دستاورد مثبتی در حوزه سلامت کشور نداشته ایم و اجرای طرح تحول نظام سلامت به مثابه بازپس گیری سنگرهای از دست رفته است.

    وی گفت: پرداخت 60 درصدی هزینه های درمانی از جیب مردم یکی از چالش های جدی حوزه سلامت بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم بر اساس آمارها به کمتر از 10 درصد کاهش یافت.
    وی ناکافی بودن پوشش خدمات را از دیگر چالشهای حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: طرح تحول نظام سلامت با پوشش فراگیر بیمه دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش داد.
    دکتر همتی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت با تمام مزایایی که داشت نگرانی هایی را هم در حوزه تامین اجتماعی ایجاد کرد که به مرور زمان برطرف و مشکلات مربوطه رفع شد.
    معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی احتمال افزایش سزارین در مراکز درمانی تامین اجتماعی با توجه به رایگان شدن زایمان طبیعی در مراکز دولتی را از نگرانی های مزبور ذکر کرد و افزود: آمارها نشان داد که در این مدت میزان سزارین نه تنها افزایش نیافت بلکه این رقم از 47 درصد به 42 درصد کاهش یافت.
    وی گفت: مراقبت از سالمندان یکی از چالش های آینده حوزه سلامت کشور با توجه به افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمندان است، چرا که مراجعات درمانی سالمندان بین سه تا چهار برابر و هزینه های بستری آنها 3.7 برابر سایر افراد می باشد.
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استفاده از فناوری های نوین و استقرار سیستم مدیریت متمرکز بیمارستانی (HIS)، مزایای انگیزشی برای کارکنان، نهادینه سازی مدیریت های نوین بیمارستانی و گسترش مراکز ملکی تامین اجتماعی را از برنامه های در حال اجرای این سازمان عنوان کرد.
    به گفته وی، احداث و بهره برداری از مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی کشور در سالهای اخیر سرعت خوبی داشته و مجوز احداث 27 مرکز سرپایی تامین اجتماعی نیز به تازگی اخذ شده است.
    دکتر همتی افزود: بیمارستان های تامین اجتماعی در ایلام و اهواز هم اکنون آماده بهره برداری است.
    مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: قطار اجرای طرح تحول نظام سلامت با سرعت شتاب می گیرد و در این میان حوزه تامین اجتماعی را نیز به دنبال خود می کشاند.

    دکتر حمید داستانی افزود: طی دو سال گذشته 60 پزشک جدید در اجرای طرح تحول نظام سلامت و توسعه خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی به کارگیری شده است.
    وی افزایش کیفیت خدمات، توجه به بهره وری و کاهش هزینه ها را از اهداف مورد تاکید مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد.
    همایش سراسری اجرای طرح تحول نظام سلامت و شیوه های نوین مدیریت عملکرد در مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور با حضور افزون بر 200 نفر از روسا و مدیران بیمارستان های تحت پوشش این سازمان به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی