عصر بازار

ماریو دراگی خبر داد

اختلاف آمریکا و اروپا بر سر سیاست های پولی

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی اروپا از ادامه اختلاف نظر بر سر سیاست های پولی این اتحادیه با آمریکا در آینده خبر داد.

اختلاف آمریکا و اروپا بر سر سیاست های پولی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، «ماریو دراگی»، رییس بانک مرکزی اروپا (ECB)، دلیل اختلافات سیاست های پولی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را ناشی از روند بهبودی در اوضاع پولی آمریکا و بی ثباتی در روند رشد کشورهای اروپایی توصیف کرد.

    وی در حاشیه نشست های سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در لیما افزود: به رغم کاهش نگرانی های عمده پولی در اروپا، اما رهبران واشنگتن و بروکسل همچنان بر سر سیاست های پولی اختلافات زیادی دارند که ادامه اینگونه دیدگاه‌ها در آینده می تواند چالش برانگیز شود.

    رئیس بانک مرکزی اروپا توسعه اقتصادی، تقویت یورو و کاهش بهای تولیدات و کالا بویژه بهای نفت را از مهمترین دلایل کاهش مشکلات پولی در اروپا توصیف کرد.

    دراگی همچنین تاکید کرد: تحولات ناشی از کاهش روند رشد اقتصادی در اقتصادهای بازارهای نوظهور نیز سبب بروز خطرات جدید در چشم انداز فعالیت های اقتصادی منطقه یورو شده است.

    وی هشدار داد، درصورتی‌که اینگونه نگرانی ها کاهش نیابد و همچنان ادامه یابند، منطقه یورو ناگزیر است در سیاست های کیفی پولی خود تجدید نظر و یا آنها را تعدیل کند.

    رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: کشورهای عضو این اتحادیه باید از ابزار موجود شامل سیاست های تعدیلی در برنامه ریزیهای اقتصادی استفاده و آنها را بازنگری کنند.وی به‌منظور مقابله و مقاومت در برابر شوک های اقتصادی جهانی از رهبران منطقه یورو، اجرای بسته های اصلاحات را خواستار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی