عصر بازار

روند صعودی بازارهای سهام آسیا در پی تضعیف دلار

عصر اعتبار- به دنبال آمادگی سرمایه‌گذاران برای معامله در صنایع و فلزات اساسی و در حالی که در پی کمرنگ شدن امیدها برای افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در سال جاری، دلار روز به روز کم‌ارزش‌تر می‌شود، روز دوشنبه بازار سهام آسیا در ادامه روند صعودی خود در ماه اکتبر باز هم با رشد روبرو شد.

روند صعودی بازارهای سهام آسیا در پی تضعیف دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بازار سهام اروپا در روز دوشنبه رشدی نسبی داشت. شاخص دکس آلمان 0.1 درصد رشد داشت در حالی که شاخص کک فرانسه با افت 0.1 درصدی مواجه شد. همچنین شاخص ام‌اس‌سی‌آی سهام آسیا-پاسیفیک خارج از ژاپن 0.6 درصد رشد داشت و به صعود 11 درصدی خود در این ماه ادامه داد.

    پس از اینکه بانک مرکزی چین قدم‌های تازه‌ای برای تزریق نقدینگی به اقتصاد در حال سقوط این کشور برداشت و اعلام کرد اصلاح بازار سهام تقریبا به پایان رسیده است، سهام چین روز دوشنبه 3 درصد رشد داشت و به بیشترین سطح خود در هفت هفته اخیر رسید.

    در حالی که پکن از اجرای محرک‌های پولی برای تقویت رشد اقتصادی خودداری می‌کند،‌ این کشور به اقدامات قطره‌ای در هفته‌های اخیر برای حمایت بخش‌های مختلف از مسکن تا اتومبیل سازی متوسل شده است، تا منجر به رشد سهام شرکت‌های چینی شود.

    در معاملات امروز آسیا، شاخص سهام کره تقریبا ثابت بود و سهام جاکارتا 0.8 درصد رشد داشت در حالی‌که بازار ژاپن به دلیل تعطیلات بسته بود.

    به عنوان نشانه‌ای از تمایلات بازارهای در حال ظهور به گوشه نشینی، بانک مریل لینچ در گزارش نقدینگی خود نشان داد که خروجی هفتگی از صندوق‌های مالی بازارهای در حال ظهور به کمترین سطح خود از ماه جولای رسیده است.

    شاخص ویکس (میزان سنجش نگرانی سرمایه‌گذاران) درماه آگوست به کمترین سطح خود رسید که نشان از بازگشت خوش‌بینی به بازار، بعد از تابستانی است که شاخص‌های اصلی بیش از یک‌چهارم از ارزش خود را از دست داده بودند.

    در بازار ارز، به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد عدم افزایش نرخ بهره در سال جاری، دلار در مقابل سبدهای ارزی دیگر کم ارزش باقی ماند. تحلیلگران هشدار دادند:‌ «تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که افت دلار در جلسات آینده افزایش خواهد یافت. شاخص دلار زیر 95 واحد معامله می شود که کمترین سطح آن در یک ماه اخیر بوده است.»

    بر اساس این گزارش، هر یورو با 0.1 درصد افزایش قیمت معادل 1.1372 دلار معامله شد در حالی که «ین» در معاملات اخیر ارزش خود را در مقابل دلار حفظ کرد.

    فلزات صنعتی نظیر مس و قلع در آغاز این هفته با افزایش قیمت مواجه شدند و شاخص CRB (شاخص کالاهای اساسی) به بالاترین سطح خود از ماه جولای رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو