عصر بازار

با حضور استانداران و نمایندگان مجلس؛

مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری در ‌بانک مرکزی پیگیری شد

عصر اعتبار- سومین جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در ‌بانک مرکزی با حضور استانداران و نمایندگان استان‌های قم، کرمانشاه، خراسان شمالی و کردستان، نمایندگان بانک‌های عامل و ‌بانک مرکزی و کارشناسانی از دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، قائم مقام ‌بانک مرکزی در این جلسه بر لزوم اجرای کامل مصوبات سفر معظم له تأکید کرد.

مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری در ‌بانک مرکزی پیگیری شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، در این جلسه که دکتر کمیجانی با اشاره به محدودیت ‌ها و کاهش توان تسهیلات‌دهی بانکها، افزود:‌ اولویت پرداخت تسهیلات در استان های اشاره شده به طرحهایی است که نیازمند سرمایه در گردش بوده و یا دارای پیشرفت فیزیکی‌ و مالی بالاتر از 85٪ باشند، که با تأمین منابع لازم به بهره‌برداری رسیده و موجب اشتغالزایی می شوند.

    قائم مقام بانک مرکزی به نمایندگان بانک‌های حاضر در جلسه تاکید کرد: مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری باید در اولویت کاری بانک‌ها قرار گیرد و آن‌ها با بررسی توجیه‌پذیری طرح‌ها، منابع موردنیاز را تامین کنند. قائم مقام ‌بانک مرکزی اظهار کرد:‌ باید با مدیریت صحیح منابع موجود و در نظر گرفتن شرایط تورمی، محیطی را ایجاد کنیم که فعالان اقتصادی بتوانند در آن به طور مطمئن و در آرامش ، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

    همچنین در این جلسه سید علی اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات ‌بانک مرکزی ضمن درخواست از استانداران برای خارج کردن فهرست پروژه‌های معرفی شده به بانک ها که به لحاظ‌ توجیه اقتصادی و فنی، قابل دفاع نیستند تصریح کرد: مبنای ارائه تسهیلات برای طرح‌های عمرانی، نرخ‌های سود اعلامی ازسوی ‌بانک مرکزی در قالب عقود مبادله‌ای حداکثر 21 و عقود مشارکتی حداکثر 24 درصد ازسوی شبکه بانکی است که باید نسبت منابع و مصارف بانک‌ها نیز رعایت شود.
    استانداران و نمایندگان آن‌ها ضمن گلایه از برخی بانک‌های عامل، موضوعاتی از قبیل محدودیت منابع استانی، رعایت نرخ سود، دخیل شدن بانک‌ها در طرح‌ها و تامین مالی پروژه‌ها را مورد توجه قرار دادند  و مقرر شد در استانهایی که برخی مصوبات به طور کامل اجرایی نشده است، استانداران ضمن ارسال طرحهای اولویت‌دار استان  به بانک مرکزی، طرحها را از بانک های عامل نیز پیگیری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی