عصر بازار

مدیر عامل بانک دی خواستار شد:

تدوین بسته تغییر نرخ سود بانکی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک دی با تاکید بر اینکه، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی یکی از عوامل موثر بر اقتصاد است، گفت: در صورتی که این کاهش به صورت بسته و مجموعه عوامل در نظر گرفته شود، موفق خواهد بود.

تدوین بسته تغییر نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، احمد شفیع زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال کاهش نرخ سود بانکی بعد از بررسی در شورای پول و اعتبار، افزود: کاهش نرخ سود سپرده ها اگر همراه با کاهش نرخ تورم باشد امکان پذیر خواهد بود.
    وی تصریح کرد: اگر در کاهش نرخ سود سپرده های بانکی تنها به عامل کاهش نرخ سود توجه شود و به سایر عوامل نظیر میزان سپرده قانونی، جرایم مربوط به سپرده ها، برداشت از منابع بانک مرکزی، بازار بین بانکی متوازن و غیره توجه نشود این کاهش به تنهایی نقش موثری در شرایط اقتصادی کشور نخواهد داشت.
    شفیع زاده ادامه داد: علاوه بر این باید فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه انجام شود و اراده جمعی و انتظارات معقول میان فعالان اقتصادی وجود داشته باشد.
    به گفته وی، یکی از آسیب هایی که وجود دارد این است که فعالان اقتصادی یا سازمان ها و بنگاه هایی که منابع اصلی پول را در اختیار دارند ، آن را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند و برای دریافت نرخ سود بیشتر با بانک ها چانه زنی می کنند.
    مدیرعامل بانک دی ادامه داد: این درحالی است که اگر همه با هم برای بهبود اقتصاد، توسعه تولید و اشتغالزایی تصمیم بگیریم می توان نرخ سود سپرده ها و تسهیلات را به راحتی کاهش داد تا تولید توجیه اقتصادی یابد ولی اگر در این زمینه تنها انتظار از بانک ها باشد دچار آسیب می شویم.

    **راهکار بانک دی برای رفع چالش کمبود تقاضا
    وی در خصوص راهکار نظام بانکی برای رفع چالش جدید اقتصاد و کمبود تقاضا در بازار که مورد اشاره نامه چهار وزیر کابینه دولت یازدهم بوده است نیز گفت: تزریق نقدینگی و کمک به تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی و مردم می تواند طرف تقاضا را تقویت کند و تحرک بیشتری به وجود بیاورد.
    وی اظهار امیدواری کرد که با تدابیر در نظر گرفته شده و پیش بینی ها بتوان تحرک بیشتری در اقتصاد ایجاد کرد تا خروج از رکود با شرایط بهتری انجام شود.
    مدیرعامل بانک دی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نقدینگی منجر به رشد تورم نمی شود، تصریح کرد: زمانی که افزایش نقدینگی مدیریت شده و بر اساس نیازهای موجود باشد و در مسیر اشتغالزایی و تولید باشد به طور طبیعی تورم ایجاد نمی شود اما گاهی منابعی به جامعه تزریق می شود که درجهت اشتغالزایی و تولید نیست به همین دلیل مشکل تورم ایجاد خواهد شد.
    مدیرعامل بانک دی درباره برنامه های این بانک برای رفع چالش کمبود تقاضا در بازار، اظهار داشت: برنامه های این بانک به گونه ای تنظیم شده که بتوانیم به ویژه از صادرات غیرنفتی حمایت کنیم، هرچند همواره این رویکرد تقویت شده و برهمین اساس همکاری مناسبی با صندوق ضمانت صادرات داریم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی