عصر بازار

برنامه های بزرگ "ترامپ" برای بیمه درمان آمریکا

عصر اعتبار- ترامپ نیز می خواهد از همین مسیر وارد کاخ ریاست جمهوری آمریکا شود.

برنامه های بزرگ "ترامپ" برای بیمه درمان آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از لایو اینشورنس، دونالد ترامپ" میلیاردر آمریکایی و یکی از اصلی ترین نامزدهای انتخاباتی جمهوری خواهان برای کسب کرسی ریاست جمهوری این کشور می گوید که برنامه های گسترده ای برای بیمه درمان آمریکا دارد.

    این کاندیدای پیشرو جمهوری خواهان در حقیقت می خواهد طرح جدید خود را جایگزین طرح بیمه درمانی کنونی در آمریکا کند که چند سال پیش توسط "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا معرفی و به طرح "اوباما کر" معروف شد.

    به گفته کارشناسان، یکی از اصلی‌ترین دلایل پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه این طرح و پافشاری برای اجرایی آن بود. به همین دلیل اکنون ترامپ نیز می خواهد از همین مسیر وارد کاخ ریاست جمهوری آمریکا شود.

    طرح "اوباما کر" برای اصلاح کلی نظام بهداشتی و سلامت توسط باراک اوباما در 23 مارس 2012 توسط دیوان عالی کشور تصویب و به اجرا در آمد؛ هدف از این برنامه ارائه مراقبت های بهداشتی بیشتر با کیفیت بهتر و هزینه های پایین تر برای شهروندان آمریکایی بود. بالا رفتن کیفیت این طرح از طریق ایجاد مقررات برای مصرف کننده، دریافت مالیات، یارانه، حمایت مالی و غیره تامین می شد تا طرح اوباما با کیفیت بیشتری گسترش پیدا کند و با قیمت مناسب در دست عموم مردم قرار گیرد.

    قانون اباماکر از ابتدا با مخالفت جمهوری خواهان روبه رو شد. در قانون بیمه های درمانی پیش بینی شده است که افراد ملزم به خرید بیمه های درمانی هستند و استنکاف از آن، مشمول جزائم مالی می شود. همچنین سازمان های بیمه گر موظف هستند با تغییر در نحوه خدمات رسانی، زمینه فراگیر شدن بیمه های درمانی را برای افراد کم درآمد مهیا کنند.

    اکنون ترامپ می گوید که او برنامه ای دارد تا تمامی شهروندان آمریکایی تحت پوشش درمان قرار بگیرند. او در مصاحبه ای تاکید کرد که اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، با بیمارستان ها قراردادی امضا می کند که هزینه های درمان 25 درصد جمعیت فقیر آمریکا را تامین کنند.

    این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر این باور است که تنها از این طریق می توان مبالغ زیادی را صرفه جویی کرد. طبق برنامه درمانی او، باقی شهروندان آمریکا نیز برای خریداری بیمه نامه درمان مشمول طرح خصوصی خواهند شد که طبق آن می توانند با شرکت های بیمه مستقیما وارد گفت و گو شوند تا بیمه نامه ای با قیمت ارزان و جامع تر از بیمه نامه های کنونی دریافت کنند.

    ترامپ می گوید، این دسته از شهروندان آمریکایی می توانند پزشک خود، طرح خود و همه چیز را داشته باشند.

    طبق این گزارش، ترامپ تاکنون طرح خود را به صورت کامل تشریح نکرده است و مشخص نیست که شرکت های آمریکایی تحت چه قوانینی به فروش بیمه نامه در تمامی ایالت های این کشور می پردازند؛ اگرچه که او پیش از این راه حل های برای قیمت های بالا و انتخاب محدود مشتریان مطرح کرده است.

    قانون بیمه مقرون به صرفه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مسائل در رقابت های ریاست جمهوری آمریکاست و کاندیداهای بسیاری طرح های جایگزین برای آن ارائه کرده اند. هفته گذشته "هیلاری کلینتون" نامزد پیشرو حزب "دموکرات" آمریکا ابراز امیدواری کرد که بتواند با انتشار چندین بیانیه جزئیات طرح خود را در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دهد.

    دونالد ترامپ ابرتاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون آمریکایی است. ترامپ رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپ است. ترامپ فرزند "فرد ترامپ"، ساختمان ساز ثروتمند است که شرکت او را از 1971 تاکنون در اختیار گرفته است. او دانش آموخته مدرسه "وارتون" دانشگاه "پنسیلوانیا" است. ترامپ از چهره‌های مهم صنعت املاک و مستغلات آمریکا و یک ابرستاره رسانه ‌ای بوده است.
    ترامپ کاندیداتوری خود برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2016 حزب جمهوری خواه اعلام کرده است. کمپین ترامپ مورد پوشش گسترده رسانه‌ ای قرار گرفته و او شاهد صعود شدید محبوبیت مردمی خود بوده است. از اواخر ژوئیه 2015 ترامپ به طور مستمر در صدر نظرسنجی‌ های افکار عمومی برای نامزدی حزب جمهوری خواه قرار داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی