عصر بازار

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

برنامه ششم توسعه باید منطبق بر اقتصاد مقاومتی باشد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه باید منطبق و بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.

برنامه ششم توسعه باید منطبق بر اقتصاد مقاومتی باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید هاشم بنی هاشمی افزود: اقتصاد مقاومتی سیاستی است که به طور جدی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و همه بخش ها باید در جهت تحقق آن گام بردارند.
    وی با اشاره به تلاش های دولت در تهیه و تدوین برنامه ششم اظهار کرد: اگر چه جهت برنامه ششم در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور و زمینه سازی برای دستیابی به آن اهداف است اما انطباق بر اقتصاد مقاومتی اصل گریز ناپذیر در این ارتباط می باشد.
    نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط موجود خودکفا شدن و تقویت توان داخلی از مهمترین نیازهایی است که در قالب اقتصاد مقاومتی می توان به آن دست یافت.
    وی تاکید کرد: در این میان باید به توانمندی های داخلی، صرفه جویی و رقابت میان تولیدات داخلی و خارجی و افزایش کیفیت تولیدات توجه ویژه شود.
    وی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در دو بخش دولت و مردم قابل تقسیم است که در بخش دولتی باید زمینه های لازم در این عرصه فراهم شود و در بخش دیگر نیز مردم باید باور کنند که اقتصاد مقاومتی راه مقابله با نفوذ و تسلط بیگانگان است.
    بنی هاشمی افزود: در صورتی که صرفه جویی در بخش های مختلف از جمله انرژی و مصرف از سوی مردم رعایت نشود دچار ضعف خواهیم شد و برای تقویت بنیه اقتصادی در کنار همه کارها باید اصل صرفه جویی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.
    وی گفت: تدوین برنامه ششم و اجرای آن برای کشور از اهمیت بسیار برخوردار است و با توجه به اینکه بخش زیادی از برنامه های چهارم و پنجم آنطور که باید و شاید اجرا نشد لازم است در اجرای برنامه ششم تلاش مضاعف در همه بخش ها انجام شود.
    این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت یازدهم در بخش های مختلف موفقیت هایی را کسب کرده و با توجه به عزم دولت در پیشرفت و تحقق اهداف بلند مدت می توان پیش بینی کرد شاهد اتفاقات خوبی در سال پایانی برنامه پنجم و در طول برنامه ششم توسعه کشور خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی