عصر بازار

مدیرعامل بانک دی:

ایرانی‌ها از ورود بانک‌های خارجی به کشور نترسند

عصر اعتبار- احمد شفیع زاده: عمده سپرده‌ها در اختیار فعالان اقتصادی و سازمان‌های بزرگ است؛ بنگاه‌های اقتصادی با چانه زنی برای کسب سود بیشتر، رقابت ناسالم ایجاد می‌کنند

ایرانی‌ها از ورود بانک‌های خارجی به کشور نترسند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم: مدیرعامل بانک دی، کاهش مجدد نرخ سود بانکی را منوط به داشتن تناسب آن با نرخ تورم در کشور دانست و گفت:اگر این تناسب رعایت شود، کاهش نرخ سود بانکی اقدامی معقول خواهد بود.
    احمد شفیع زاده در گفتگو با نسیم افزود که اگر نرخ سود سپرده ها کمتر از نرخ تورم باشد،سپرده گذاران زیان خواهند دید و افزود که در صورت وجود هماهنگی و وفاق لازم، کاهش نرخ سود بانکی مشکلی به وجود نخواهد آورد.
    به گفته وی، عمده سپرده ها در اختیار فعالان اقتصادی  و سازمان های بزرگ بوده و برای رعایت مصلحت کشور، آنها نباید انتظار داشته باشند که سود سپرده ها نامعقول و بیش از اندازه باشد.
    شفیع زاده، گفت: افرادی که منابع پولی در اختیار دارند، باید توجیح شوند که برای دریافت سود سپرده بیشتر، نباید با بانک ها چانه زنی کنند و تصریح کرد که درحال حاضر، بخشی از منابع در اختیار بنگاههای اقتصادی بوده و آنها با چانه زنی برای کسب سود بیشتر، رقابت نا سالم ایجاد می کنند.
    مدیر عامل بانک دی، از چانه زنی برخی از سازمان های دارای منابع مالی زیاد با هدف  بالا بردن  نرخ سود سپرده بانکی سخن گفت و ادامه داد که  این اقدام یک امر اشتباه بوده و بانک ها را تحت فشار قرار خواهد داد.
    وی، بابیان اینکه هزینه جاری بانک ها  نسبت به سود سپرده رقم قابل توجهی نیست، به نسیم تاکید کرد که بیشترین فشار در هزینه های نظام بانکی  مربوط به سود سپرده ها است و ادامه داد که  این هزینه ها، فشار سنگینی بر نظام بانکی  وارد می آورد و قیمت تمام شده پول  را به مراتب بالا برده است.
    به گفته شفیع زاده، اگر بتوان شرایطی را فراهم آرود که  قیمت تمام شده پول کاهش یابد نتیجه این رخداد به نفع همگان خواهد بود.
    شفیع زاده در باره حضور  بانکهای  خارجی  هم گفت که سرمایه گذاری بانکهای خارجی در کشور،امری ضروری  بوده و افزود که شبکه بانکی  کشور، باید استانداردهای خود را تقویت کرده تا بتوانند در  رقابتی  سالم حضور داشته باشند.
    مدیرعامل بانک دی، تاکید کردکه بانکهای  داخلی  نباید از حضور بانک های  خارجی  بترسند و اضافه کرد که تقویت استانداردها در شبکه بانکی  کشور، سبب خواهد شد تا بانک های داخلی، در نظام پولی بین الملل حضوری فعال  داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو