عصر بازار

بالاترین رکورد سه‌ماهه طلا به ثبت رسید

عصر اعتبار- در پی تضعیف دلار و اظهارنظر مقامات فدرال‌رزرو در مورد احتیاط برای افزایش نرخ بهره در سال جاری، در آغاز معاملات روز چهارشنبه، طلا به روند صعودی چهار روز اخیر خود ادامه داد و رکورد تازه‌ای برای بازه زمانی سه ماهه اخیر به ثبت رساند.

بالاترین رکورد سه‌ماهه طلا به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا در بازار معاملات امروز با 0.3 درصد افزایش قیمت یکهزار و 173 دلار و 80 سنت معامله شد. دیگر فلزات گرانبها نیز به دنبال طلا افزایش قیمت داشتند.

    بعد از انتشار آمار اشتغال ضعیف بخش غیرکشاورزی آمریکا در اوایل ماه که باعث قوت گرفتن انتظارات بازار به افزایش نرخ بهره در سال 2016 شد، این فلز زرد با افزایش قیمت روبرو شده است.

    آمار ضعیف اقتصادی چین به نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصاد جهانی دامن زد؛ فاکتور دیگری که سرمایه‌گذاران معتقدند منجر به خودداری فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره در سال جاری شود.

    جیمز گاردینر معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد: «معامله‌گران باید منتظر باشند که طلا و نقره از سطح مقاومتی خود عبور کنند.»

    در حالی که طلا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد، دلار به پایین‌ترین ارزش خود در مقابل ارزهای دیگر در سه هفته و نیم اخیر رسیده است که این امر ناشی از نشانه‌های ضعف اقتصادی چین بوده است.

    نرخ تورم مصرف‌کننده در چین در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار بوده، در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده برای چهل‌وسومین ماه پی‌درپی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. این موارد  منجر به افزایش نگرانی‌ها در مورد فشارهای کاهشی قیمت در دومین اقتصادی بزرگ جهان شده است.

    فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه سپتامبر با استناد به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی، از افزایش نرخ بهره خودداری کرد؛ در حالی‌که جانت یلن اعلام کرد بانک مرکزی همچنان در پی افزایش نرخ بهره در سال جاری خواهد بود. با این حال دانیل تارولو، از اعضای کمیته فدرال رزرو، اعلام کرد این نهاد نرخ بهره را در سال جاری افزایش نخواهد داد.

    تارولو که به ندرت در رسانه‌ها در مورد سیاستهای پولی اظهار نظر می‌کند، دومین عضو کمیته فدرال است که در مورد زمان افزایش نرخ بهره صحبت کرده است. روز دوشنبه نیز لائل برینارد اعلام داشت:‌ «فدرال رزرو باید تا مشخص شدن اینکه مشکلات چین و دیگر خطرهای جهانی بهبود اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار نمی دهد، از افزایش نرخ بهره اجتناب کند.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی