عصر بازار

افزایش ۵۳۸ واحدی شاخص کل بورس

عصر اعتبار- بازار سهام امروز شاهد رشد دسته جمعی شاخص‌های بازار سهام یک روز پس از مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور و اظهار نظر در مورد بسته خروج از رکود دولت بود.

افزایش ۵۳۸ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 22 مهرماه 94 با افزایش 538 واحدی به رقم 61 هزار و 973 واحد رسید.

    شاخص قیمتی وزنی نیز در پایان معاملات امروز با 211 واحد افزایش به عدد 24 هزار و 276 واحد دست یافت.

    همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 925 واحدی عدد 68 هزار و 885 واحد را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول اما با 536 واحد افزایش به رقم 43 هزار و 89 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم با افزایش 278 واحدی به رقم 137 هزار و 147 واحد ایستاد.

    همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز این بازار با رشد 14 واحدی رقم 701 واحد را تجربه کرد.

    براساس این گزارش ارزش کل معاملات بورس تهران در پایان معاملات امروز به بیش از 75 میلیارد و 364 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 465 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 39 هزار و 634 نوبت خرید و فروش بود.

    طی معاملات امروز بازار سهام نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان با 126 واحد، بانک ملت با 46 واحد و بانک تجارت با 45 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مبین با 5 واحد و شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر هر یک تا 4 واحد بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین، بیمه نوین، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو دیزل، شهد متوقف شد.

    همچنین نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری مشهد نیز امروز در فرابورس پس از پرداخت سود علی‌الحساب 3 ماهه این اوراق دوباره آماده انجام معامله شد.

    طی معاملات امروز، 39 میلیون و 900 هزار سهم بانک حکمت ایرانیان به ارزش 4 میلیارد و 448 میلیون تومان از سوی سهامداران عمده کد به کد شد.

    همچنین در نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی بیش از 3 میلیون و 800 هزار سهم این بانک به کد شرکتهای تابعه حقوقی به ارزش حدود 4 میلیارد و 300 میلیون تومان کدبه‌کد شد.

    در سرمایه‌گذاری غدیر نیز 9 میلیون و 700 هزار سهم به ارزش 2 میلیارد و 133 میلیون تومان کد به کد شد.

    امروز گروه بانک‌ها در کنار نماد معاملاتی شرکت‌های پالایشی و خودرویی اصلی‌ترین لیدرهای بازار سهام بودند. در این میان انتشار برخی خبرهای پراکنده در حوزه‌های عمرانی باعث رشد قیمت سهام گروه سیمانی در آستانه اعلام گزارش‌های 6 ماهه عملکردی شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی