عصر بازار

سکه به کانال ۹۴۰ هزار تومان بازگشت

خواب موقت هیجان ارزی

عصر اعتبار- چهارشنبه، تحرکات معامله‌گران ارزی کاهش یافت تا هیجان بازار دلار به خواب موقت برود. در پنجمین روز هفته، شاخص بازار ارز نوسانات چندانی را تجربه نکرد و نهایتا مانند روز سه‌شنبه روی قیمت ۳۴۷۵ تومان ایستاد.

خواب موقت هیجان ارزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد،به گفته فعالان بازار، دلار در مقاطعی از 4 روز ابتدایی هفته، تحت‌تاثیر روند تصویب برجام در مجلس قرار داشت و جوسازی‌های معامله‌گران پیرامون اخبار آن، نوسانات مقطعی را برای این ارز رقم زد؛ اما به‌نظر می‌رسد پس از تصویب برجام و خالی شدن اثرات روانی آن در روز سه‌شنبه، هیجانات شاخص بازار ارز در روز چهارشنبه کاهش یافته بود. معامله‌گران ارزی نیز در این روز تمایل چندانی به انجام معامله نداشتند و خبری از رفتارهای هیجانی آنان نبود. در واقع روز چهارشنبه روز خواب موقت بازار ارز بود. با وجود سکون دلار، چهارشنبه سکه تمام بهار آزادی با توجه به حرکت رو به رشد اونس در ساعات ابتدایی فعالیت بازارهای جهانی، 9 هزار تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت 946 هزار تومان رسید.


    بعدازظهر پرتغییر
    ادامه تاثیر تصویب برجام در بعدازظهر روز سه‌شنبه موجب شد که دلار نوسانات مقطعی را تجربه کند. آخر وقت سه‌شنبه تعداد فروشندگان ارزی بالا رفت تا نرخ فروش دلار در آستانه 3466 تومان قرار بگیرد، اما با رسیدن شاخص بازار ارز به محدوده قیمتی یاد شده، مقاومت برخی معامله‌گران ارزی افزایش یافت. به گفته فعالان، در این محدوده، بازیگران فردایی پشت خط‌های تلفن خریدهای آتی را بالا بردند؛ عاملی که موجب شد قیمت از کف فاصله بگیرد و تا رقم 3480 تومان بالا برود.


    روز سکون
    دلار که در آخر وقت سه‌شنبه نوسانات مقطعی را تجربه کرده بود، روز چهارشنبه نوسان چندانی را تجربه نکرد و نهایتا با همان قیمت بسته شده روز سه‌شنبه؛ یعنی 3475 تومان معامله شد. کاهش تغییرات قیمتی دلار نشانه‌ای از تخلیه اثرات روانی تصویب بر جام بود. این در حالی است که معامله‌گران ارزی در 4 روز ابتدایی هفته تحت‌تاثیر اخبار پیرامون برجام قیمت را با نوسانات مقطعی روبه‌رو کرده بودند. جدا از اثرات تصویب برجام، برخی فعالان کاهش نوسانات را به تقویت سمت عرضه نسبت دادند. به اعتقاد حاضران در بازار، روز چهارشنبه حجم ارز نقدی موجود در بازار بیش از روزهای گذشته بود تا معامله‌گران آتی نتوانند با رفتارهای هیجانی و خریدهای فردایی، قیمت را در مسیر صعودی قرار دهند. حال باید دید که خواب ارزی بازار در روزهای آینده ادامه خواهد یافت یا سرنوشت متفاوتی در انتظار دلار خواهد بود. دیدگاه عمده فعالان این است که با شروع ماه محرم، تقاضا در بازار کاهش خواهد یافت و قیمت کشش رشد بیشتر را از خود بروز نمی‌دهد. این در حالی است که گروه دیگری اعتقاد دارند با توجه به تخلیه روانی اثر تصویب برجام، قیمت در روزهای آینده بار دیگر راه صعودی را در پیش خواهد گرفت.


    روز خوب سکه
    سکه که روز سه‌شنبه 11 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و به قیمت 937 هزار تومان رسیده بود، چهارشنبه روز خوبی را پشت‌سرگذاشت. در پنجمین روز هفته، سکه تمام 9 هزار تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت 946 هزار تومان رسید. عامل اصلی نوسانات کاهشی و افزایشی سکه در هفته جاری اونس جهانی بوده است. چهارشنبه نیز سکه تمام با توجه به رسیدن اونس به محدوده 1166 دلاری از کانال 930 هزار تومان بالا آمد. در بیست و دومین روز مهرماه، هر گرم طلای 18 عیار نیز با 785 تومان رشد به قیمت 96 هزار و 588 تومان رسید تا روز طلایی بازار طلا و سکه تکمیل شده باشد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو