عصر بازار

ترمز طلا کشیده شد

عصر اعتبار- بعد از اینکه آمار تورم قوی ایالات متحده موجب حمایت دلار شد، طلا اندکی پایین‌تر از بیشترین مقدار خود در سه‌ماه‌ونیم اخیر ایستاد. این در حالی بود که در پی اظهارات مقامات فدرال‌رزرو مبنی بر تعویق افزایش نرخ بهره، فلز زرد بیشترین رشد هفتگی خود را در چهار هفته اخیر تجربه کرده بود.

ترمز طلا کشیده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، هر اونس طلا در بازار معاملات امروز با 0.6 درصد کاهش قیمت، یکهزار و 176 دلار و 20 سنت معامله شد. طلا روز گذشته با ثبت بیشترین مقدار خود در سه ماه ونیم اخیر به بیش از یکهزار 190 دلار به ازای هر اونس نیز رسیده بود. ولی در پایان روز، بعد از انتشار آمار بیکاری و تورم آمریکا که نگرانی‌ها را در مورد قدرت اقتصاد این کشور کاهش داده و موجب تقویت دلار شد، روند صعودی این فلز زرد خاتمه یافت.

    معامله‌گران هشدار دادند که طلا با رشد مجدد می تواند به سطح 1200 دلار به ازای هر اونس نیز برسد.
    بانک اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد: «بازار طلا پس از اینکه سرمایه‌گذاران به تعویق زمان افزایش نرخ بهره امیدوار شدند، جان تازه‌ای گرفت. شمش از این هم بالاتر خواهد رفت، ولی با یک سطح مقاومتی شدید در 1200 دلار مواجه است.»

    قیمت طلا در بورس طلای شانگهای، به عنوان شاخص تقاضا در بزرگترین کشور مصرف کننده، روز جمعه از کاهش 50 سنتی به کاهش یک دلاری به ازای هر اونس رسید.

    سام لافلین، تحلیلگر بازار طلا، با اعلام اینکه طلا با حمایت در سطح 1180 دلاری روبرو خواهد شد، افزود: «حجم معاملات چین در اوایل روز متوسط بود.»

    با وجود افت قیمت‌ها در پنجشنبه و جمعه، طلا همچنان صعود 2 درصدی نسبت به هفته گذشته داشته است. در حالی که بازارها معتقدند دیگر آمار اقتصادی ناامیدکننده در پشت صحنه شاخص‌های اقتصادی ضعیف چین منجر به تاخیر در بالا بردن نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو تا سال آینده می‌شود.

    با این حال تمایل سرمایه‌گذاران به بازار شمش بهبود یافته است. سهام تراست گلد،‌ بزرگترین صندوق معاملاتی طلا، با رشد 0.73 درصدی به بیشترین میزان خود از اواسط جولای رسید.

    بسیاری از تعقیب‌کنندگان فدرال‌رزرو از پیام‌های متفاوت مقامات بانک مرکزی در هفته‌های اخیر برافروخته شده‌اند. پیش‌تر جانت یلن و دیگر مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که نرخ افزایش بهره در سال جاری اتفاق خواهد افتاد؛ در حالی که اوایل هفته، دو تن از سیاستمداران فدرال رزرو خبر از تعویق افزایش نرخ بهره دادند.

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره برای سومین هفته متوالی با رشد روبرو شد؛ در حالی که پلاتین دومین رشد هفتگی خود را تجربه کرد. پالادیوم با خاتمه دادن به رشد پنج هفته ای خود، امروز با افت یک درصدی مواجه شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو