عصر بازار

در جمع مدیران ارشد این بانک صورت گرفت:

تقدیر معاون رئیس جمهور از بانک سپه به دلیل حضور فعال در بخش گردشگری

عصر اعتبار: معاون رئیس جمهور بخش گردشگری را یک گنج پنهان دانست و گفت: از حضور پررنگ و اثرگذار بانک سپه در بخش گردشگری باید تشکر کرد.

تقدیر معاون رئیس جمهور از بانک سپه به دلیل حضور فعال در بخش گردشگری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، مسعود سلطانی فر در جمع مدیران ارشد بانک سپه اظهارداشت: از بانکها می خواهم تا توجه خود را به بخش پرتوجیه و سودده گردشگری معطوف کنند تا با تأمین منابع لازم در این بخش، بتوان از این محل به ایجاد اشتغال و نیز افزایش تولید ناخالص ملی کشور پرداخت.
سلطانی فر با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ارشد بانک سپه و قدردانی از حمایتهای بانک سپه از بخش گردشگری، تقوی نژاد را یکی از مدیران زحمت کش، پرتلاش و خوش فکر در دستگاهها و سازمانهای مختلف معرفی کرد که اکنون به یکی از مدیران موفق نظام بانکی در جمع مدیران ارشد کشور تبدیل شده است.
وی با اشاره به نقش گردشگری بعد از رفع تحریم ها گفت: با ارشادات مقام معظم رهبری، رویکرد دولت و تلاش ویژه رئیس جمهور، اقتصاد کشور از شرایط رکودی در حال خروج است و آثار و نشانه های آن ظهور و بروز پیدا کرده است.
سلطانی فر با بیان اینکه با تصویب کلیات برجام، ایران وارد فضای جدید سیاسی و اقتصادی می شود گفت: با لغو تحریم های ناعادلانه و غیرقانونی که سالها تأثیر خیلی جدی بر فعالیتهای سرمایه گذاری گذاشته بود، کشور مسیر رشد خود را طی خواهد کرد. در چنین فضایی می طلبد تا با یک نگاه ویژه به آینده، خود را آماده کنیم و به حل مشکلات بیندیشیم.
وی افزود: دو برنامه ریزی اساسی در کشور درحال شکل گیری است. یکی تدوین برنامه ششم است که در 30 کارگروه تخصصی مسایل آن مطرح شده و مورد پیگیری است و دیگری، بحث اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی برای بهره گیری از تمام ظرفیتهای اقتصادی کشور است.
معاون رئیس جممهور گفت: در کنار این برنامه ها، ایران دارای چشم انداز بیست ساله نیز هست که در افق 1404 باید به گونه ای برنامه ریزی و حرکت کند که بتواند به قدرت اول منطقه در ابعاد مختلف تبدیل شود.

* جایگاه ویژه نظام بانکی در اقتصاد مقاومتی
وی افزود: در مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، کارگروه ویژه ای تعیین شده که وزرا و معاونان رئیس جمهور در آن عضو هستند. با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای سریعتر اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند بالا دستی در برنامه پنجساله و نیز یکساله بودجه، دولت هرچه سریعتر باید بتواند راهکارهای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی را مشخص کند.
وی افزود: در کمتر از دو ماه اخیر، مجموعه دولت، ستاد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تیم مشاوره اقتصادی، چارچوبهایی را مشخص کردند. ظرف یک ماه آینده همه اهداف، سیاستها، طرحها و پروژه های تحقق اقتصاد مقاومتی برای دستگاههای اجرایی مشخص می شود و در این میان جایگاه ویژه ای برای نظام بانکی در نظر گرفته شده است. امیدواریم با تقویت منابع و برطرف شدن موانع، سیستم بانکی بتواند نقش خود را به درستی در این خصوص ایفا کند.
سلطانی فر با بیان اینکه ایران به لحاظ ظرفیتها و جاذبه های گردشگری در بین 10 کشور اول جهان قرار دارد گفت: ایران از ورود 5 میلیون گردشگر خارجی به کشور 7 تا 7.5 میلیارد دلار درآمد داشته است. براین اساس، با این درآمد و به لحاظ تعداد، سهم ایران نیم درصد از سهم گردشگری در جهان بوده در حالی که این رقم باید به 2 تا 3 درصد برسد.

* تا سال 1404 باید میزبان 20 میلیون گردشگر باشیم
وی افزود: براساس سند چشم انداز 1404 پیش بینی شده که ایران باید میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با 25 تا 30 میلیارد دلار درآمد باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در دنیا میزان رشد گردشگری 4.6 درصد، در آسیا 5 درصد و در ایران 12 درصد بوده است. ما باید 12 تا 14 درصد رشد داشته باشیم تا به سند چشم انداز برسیم.
وی تأکید کرد: گردشگری یک صنعت سبز و زوده بازده است. کشورهای مختلف دنیا 10 درصد تولید ناخالص داخلی خود را از محل گردشگری به دست می آورند و حدود 11 درصد اشتغال دنیا به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش گردشگری تعریف شده است.
سلطانی فر گفت: در حال حاضر، گردشگری، 5 تا 6 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد که این عدد باید به 10 درصد برسد.
وی با بیان اینکه برای اتباع 190 کشور امکان ویزای فرودگاهی فراهم شده گفت: همچنین مدت اعتبار ویزا 15 روز بود که به تازگی به یک ماه تبدیل شده است.
سلطانی فر گفت: یکی از مهمترین سیاستهایی که می تواند به گردشگری کشور کمک کند توسعه تسهیلات صدور ویزاست.
وی با تشریح مزایای ویزای الکترونیک، به مشکلات حوزه گردشگری از جمله کمبود مراکز اقامتی و هتلهای مناسب اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ایران 1100 هتل و حدود 500 تا 600 هتل-آپارتمان دارد که 130 مورد از هتلها 4 یا 5 ستاره هستند. برای 20 میلیون گردشگر، باید 400 هتل احداث شود که 270 هتل آن باید 4 یا 5 ستاره باشد.
سلطانی فر گفت: 50 درصد هتلهای ایران در مشهد هستند. در سه نقطه مشهد، کیش و سرعین مشکل هتل نداریم ولی در برخی شهرها همچون اصفهان بحران هتل داریم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مشکلات نظام حمل و نقل، بر لزوم حل مشکلات در این بخش تأکید کرد.
وی با اشاره به مزیتهای خاص ایران گفت: ایران، قدرت اول گازی جهان و قدرت چهارم نفتی دنیاست. همچنین این کشور در مجموعه ذخایر نفت و گاز نیز رتبه اول دنیا را داراست. ایران همچنین دارای ذخایر غنی معدنی است.
سلطانی فر با اشاره به برخورداری ایران از منابع انسانی بسیار مناسب گفت: سالانه در مراکز آموزش عالی 234 هزار نفر فارغ التحصیل داریم، این در حالی است که کل مراکز آموزش عالی آمریکا 238 هزار نفر فارغ التحصیل دارند. به لحاظ کمی ایران و آمریکا در این بخش برابر می شوند هرچند به لحاظ کیفی فرقهای مشهودی دارند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 8 اولویت در برنامه ششم توسعه است که از ظرفیتهای گردشگری استفاده شود.

* گردشگری یکی از مهمترین محورهای محرک خروج اقتصاد از کود
وی افزود: گردشگری می تواند یکی از مهمترین محورهای محرک خروج اقتصاد ایران از رکود فعلی حاکم بر اقتصاد کشور باشد.
سلطانی فر گفت: در بخش گردشگری سه فرصت خاص وجود دارد. یکی اتفاق نظری که بین مسئولان در خصوص توجه و توسعه به این بخش دارند. دوم، فضای پساتحریم است. بحث سوم نیز، ناامنی و مشکلاتی که در کشورهای اطراف است سبب شده تا گردشگران تاریخی و فرهنگی و... ایران را برگزینند. به برکت امنیت و جاذبه های گردشگری، ایران در حال حاضر مورد توجه گردشگران هستند.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی