عصر بازار

از تمامی ظرفیت‌های توافق برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده شود

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیوین صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه با اجرای برجام نباید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد غفلت قرار گیرد گفت: اگر اقتصاد مقاومتی در کشور و در این برهه اجرایی شود شاهد توانمند شدن اقتصاد کشور خواهیم بود و قطعا در آینده دشمن نمی‌تواند با ابزارهایی همچون تهدید و تحریم کشور را با خطر مواجه کند.

از تمامی ظرفیت‌های توافق برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید محمد بیاتیان در گفت‌وگوبا خبرنگار پارلمانی ایسنا، با بیان اینکه اجرای برجام و اجرایی شدن متن توافق امری  میمون و مبارک است گفت: در این بین باید مراقب پیچ و خم‌های حقوقی باشیم چون حریفان ما قدر هستند و نباید آنها را دست کم بگیریم تا خدای ناکرده کشور دچار ضرر و زیان شود.

    وی با تاکید بر اینکه نباید از اقتصاد مقاومتی غافل شویم گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری ما به غرب به خصوص آمریکا اعتماد نداریم بنابراین نباید فکر کنیم که با اجرایی شدن توافق دیگر به اقتصاد مقاومتی نیازی نیست در حالی که باید از تمام ظرفیت‌های توافق در راستای اقتصاد مقاومتی بهره گیریم.

    بیاتیان توضیح داد: باید از ظرفیت‌های توافق در بخش تولید به عنوان استخوان بندی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی‌، در بخش صنعت و اقتصاد خرد و کلان در سایر بخش‌های اقتصادی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و سرمایه گذاری‌های خارجی نیز در راستای ارتقای وضعیت اقتصاد مقاومتی باشد.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد:نباید ارتقای اقتصاد مقاومتی فدای شور و شعف سیاست ناشی از اجرای برجام شود چون اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی شود ما در داخل توانمند می شویم و در آینده نیز دشمن در هیچ مقطعی نخواهد توانست که با تحریم اقتصادی کشور را مورد تهدید قرار دهد.

    وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجوی نخبه کشور گفت: ایشان در این بیانات از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابراز نارضایتی کردند که این نشان می‌دهد در عرصه عمل کار خاصی در بحث اقتصاد مقاومتی نشده است. لازم است دولت به عنوان متولی اجرایی کشور وظایف هر بخش یعنی وزارتخانه و سازمان‌ها را مشخص کند تا آنها برنامه‌ای مشخص و در بازه زمانی برای ارتقا اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

    وی با تاکید بر لزوم وجود برنامه ریزی مدون و دقیق دولت جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی گفت: با اجرای برجام و ورود سرمایه گزاران به کشور و به دنبال آن آزاد شدن پول‌های بلوکه و برداشته شدن تحریم‌های بانکی باید وضعیت به گونه‌ای مدیریت شود که خدای ناکرده شاهد سرریز شدن سرمایه ها و پول‌ها در کشور تنها با هدف مصرف‌گرایی نباشیم.

    بیاتیان ادامه داد: باید وضعیت به گونه‌ای مدیریت شود که تورم ایجاد نشده و یا تورم در برخی بخش‌ها همچون مسکن، سکه، طلا، ارز و خودرو متمرکز نشود. همچنین باید سیستم واسطه‌گری و دلالی نیز اصلاح شده و سرمایه‌های سرگردان و خارجی در جاهای درست و در بلند مدت در کشور سرمایه گذاری شود.

    وی تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برای زیرساخت‌ها و ورود تکنولوژی به کشور باشد که همه اینها نیاز به کار کارشناسی و وجود برنامه‌ای مدون در دراز مدت از سوی دولت دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی