عصر بازار

کارشناسان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی پیش‌بینی کردند

ادامه صعود طلای جهانی در هفته جاری

عصر اعتبار- خوش بینی نسبت به دورنمای کوتاه مدت قیمت طلا هفته گذشته هم ادامه پیدا کرد و طبق نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان بازار و سرمایه گذاران خرد، این فلز زرد هفته جاری به سطح بالاتری صعود خواهد کرد.

ادامه صعود طلای جهانی در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با وجود کاهش قیمت طلا در روز جمعه، اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران انتظار دارند روند صعودی طلا در هفته جاری هم ادامه پیدا کند.

    روند صعودی شش روزه معاملات طلا در بازار نیویورک روز جمعه متوقف شد و این فلز ارزشمند تحت تاثیر قوی شدن دلار که علاقه سرمایه گذاری را از طلا برگرداند، 4.40 دلار یا 0.4 درصد کاهش یافت و به 1183 دلار در هر اونس رسید.

    با اینهمه قیمت طلا که روز پنج شنبه به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته صعود کرده و به بالای 1191 دلار رسیده بود، هفته گذشته حدود 2.4 درصد افزایش قیمت داشت. همچنین کاهش قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون به یک دلار محدود شده است.

    کاهش قیمت طلا در روز جمعه پس از انتشار گزارشی روی داد که نشان داد شمار درخواستها برای مزایای بیکاری در آمریکا هفته گذشته به کمترین سطح در 42 سال گذشته رسید. این آمار نشان داد با وجود آمار اشتغال کمتر از حد مطلوب اخیر، بازار کار آمریکا قوی مانده است. همچنین آمار تورم مبنا نشان داد فشارهای تورمی در اقتصاد این کشور در حال بالا رفتن است.

    با وجود کاهش قیمت روز جمعه، اکثر سرمایه گذاران انتظار دارند صعود طلا ادامه پیدا کند. در نظرسنجی آنلاین کیتکو برای پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری، 288 نفر شرکت کردند که از میان آنها 225 نفر یا 78 درصد نسبت به افزایش قیمت در هفته جاری خوش بین بودند در حالیکه 45 نفر یا 16 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و 18 نفر یا شش درصد نظری نداشتند.

    اگرچه کارشناسان بازار نسبت به دورنمای بلندمدت طلا خوش بین مانده اند اما در مورد دورنمای کوتاه مدت این فلز زرد نظر یکسانی ندارند. از میان 35 کارشناس بازار، برای نظرسنجی هفته جاری کیتکو 15 نفر پاسخ دادند که از میان آنها هشت نفر یا 57 درصد افزایش و پنج نفر یا 29 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه دو نفر یا 14 درصد هم نظری نداشتند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

    به گفته بعضی از تحلیلگران، قیمت طلا در هفته جاری با در نظر گرفتن عوامل بنیادین مثبت برای این فلز، به سطح بالاتری صعود خواهد کرد بویژه که انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخهای بهره در سال جاری کمتر شده است.

    با اینهمه هنوز جای زیادی برای بحث درباره تصمیمی که سیاستگذاران مالی آمریکا خواهند گرفت وجود دارد. ویلیام سی دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک روز پنج شنبه اظهار کرد بانک مرکزی باید نرخهای بهره را امسال افزایش دهد زیرا روند رشد اقتصاد ادامه دارد. اظهارات وی منعکس کننده نظر مشابه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا است که ماه گذشته اظهار کرد انتظار دارد نرخهای بهره تا پایان امسال افزایش پیدا کند.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    دانیل بریزمان، تحلیلگر کومرس بانک در این باره گفت: هنوز درباره زمان افزایش نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا ابهام وجود دارد و تا زمانیکه نخستین افزایش نرخهای بهره تصویب شود یا حداقل اعلام شود، طلا همچنان تحت فشار قرار خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو