عصر بازار

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از وضع عوارض بر صنعت بیمه

ایجاد محبوبیت دولتی با جیب دیگری غیراخلاقی است

عصر اعتبار- دست کردن در جیب بیمه ها و پُزدادن با آن نه قابل قبول است و نه اخلاقی، این که بخواهیم با جیب دیگری محبوبیت دولتی ایجاد کنیم، کاری غیراخلاقی است.

ایجاد محبوبیت دولتی با جیب دیگری غیراخلاقی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عباس آخوندی با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی مدیران صنعت بیمه و رئیس کمیسیون ایمنی راه ها گفت: همه دستگاه ها باید با همکاری یکدیگر به افزایش ایمین رانندگی کمک کنند و مهمترین نتیجه این هماهنگی با ید اثرگذاری بر رفتارهای رانندگان باشد.
    وی افزود: انتظارم از شرکت‌های بیمه برای اصلاح جاده‌ها «صفر» است و هیچ انتظار مادی ندارم؛ فقط و فقط به دنبال تغییر رفتار در رانندگان و همه دست‌اندرکاران ایمنی حمل و نقل هستم. اساسا سیستم‌هایی که می‌گویند دو درصد یا سه درصد یا هفت درصد از درآمد بیمه‌ها به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یابد، کار بیهوده‌ای است.
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی قوانین و مصوبات که تغییر رفتار رانندگان را منوط به کسر درصدی از درآمدهای بیمه می‌داند، بیان کرد: من با این گونه قوانین مخالفم و حتی در هیئت دولت نیز با هر طرحی که در آن هزینه یک دستگاه به دستگاه دیگر واگذار می‌شود مخالفت می‌کنم. نتیجه این گونه طرح‌ها این شده که همیشه همه اقدامات در حد حداقلی به پایان رسیده است.
    عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: خدماتی که مردم از شرکت‌های بیمه‌گر دریافت می‌کنند بسیار نازل است. به عنوان نمونه سطح خدماتی که شرکت بیمه در کشورهای دیگر مثل انگلیس ارائه می کند برای شرکت‌های بیمه ایرانی در حد خواب و رویاست.
    وی با اشاره به پیشرفت‌های پژوهشگران صنعت بیمه در کشورهای توسعه‌یافته ادامه داد: این‌که ما بتوانیم چگونه با الگوبرداری از آنها به این پیشرفت‌ها دست یابیم قابل مقایسه با پژوهش‌های غربی‌ها برای محیط رانندگی کشورهای توسعه‌یافته نیست. چون محیط رانندگی و حمل و نقل ایران و به طور مثال آمریکا و همچنین مناسبات اجتماعی مردم و صنعت خودرو در دو کشور کاملا با یکدیگر متفاوتند بنابراین تعیین چگونگی اثرگذاری بر رفتار رانندگان ایرانی ساختار و سازمان خاص خود را می‌خواهد.
    آخوندی با تاکید بر لزوم تغییر قوانین بیمه و همچنین فرایند صدور گواهینامه رانندگی، گفت: وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون ایمنی راه‌ها هیچ درخواست مالی از بیمه‌ها برای اصلاح جاده‌ها ندارد چون ارقام موجود در وزارت راه و شهرسازی در حد چند هزار میلیارد تومان است که قطعا شرکت‌های بیمه از عهده این اعداد و ارقام برنمی‌آیند.
    آخوندی با اشاره به امکان راه‌اندازی کمپین فرهنگی برای تغییر رفتار رانندگان ایرانی و نیز افزایش اطلاع‌رسانی و جریان سازی اجتماعی برای این بخش، بیان کرد: همه صنوف دست‌اندرکار ایمنی رانندگی و حتی خود مردم باید در این زمینه کاری کنند تا موضوع کاهش سوانح رانندگی به یک جریان اجتماعی تبدیل شود زیرا نمی‌توان سوانح رانندگی را با دستورالعمل اداری کم کرد.
    عباس آخوندی در خصوص کاهش سوانح رانندگی و تلفات جانی ناشی از این سوانح و اثرگذاری این موضوع در کاهش میزان خسارت‌های شرکت‌های بیمه در اثر پرداخت دیه گفت: این جلسه برای شنیدن نقطه نظرات و مشکلات دست‌اندرکاران صنعت بیمه برگزار شده است که می‌تواند شامل مشکلات قانونی بیمه اشخاص، مشکلات راه‌ها، اورژانس، پلیس و ... باشد.
    وی افزود: این‌که بگوییم پلیس هر کاری می‌خواهد بکند، وزارت راه و شهرسازی کارهای خودش را انجام بدهد و سایر دستگاه‌ها نیز بر همین منوال فعالیت کنند، اظهارات اشتباهی است. همه این دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر به افزایش ایمنی رانندگی کمک کنند. این کار را در جلسات متعددی که در کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار شده است انجام داده‌ایم و هماهنگی کنونی، میان وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر قابل مقایسه با سه سال قبل نیست.
    آخوندی با اشاره به امکان راه‌اندازی کمپین فرهنگی برای تغییر رفتار رانندگان ایرانی و نیز افزایش اطلاع‌رسانی و جریانات اجتماعی این بخش، افزود: وزارت راه و شهرسازی کارهای اجرایی و عمرانی این موضوع مهم را انجام می‌دهد. به عنوان مثال در ابتدای مدیریتم در وزارت راه و شهرسازی 450 دوربین در جاده‌ها داشتیم که در این مدت برنامه عملیاتی افزایش تعداد دوربین‌ها به حدود 2000 دستگاه رسیده و نتیجه آن کاهش متوفیان ناشی از حوادث رانندگی به 17 هزار نفر در سال است.
    رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که باید سبک زندگی را تغییر داده و در موضوع کاهش تصادفات رانندگی بر عامل انسانی تأکید کنیم، گفت: در این کمیسیون نمایندگان همه دستگاه‌ها حتی بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد طرفداران ایمنی راه‌ها هم حضور دارند؛ ولی تاکنون از سندیکای شرکت‌های بیمه هیچ نماینده‌ای حاضر نشده است و این رویه باید اصلاح شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو