عصر بازار

پیش بینی افت بیشتر قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- تازه ترین نظرسنجی خبرگزاری رویترز از اقتصاددانان حاکی است، پس از پیش بینی افت قیمت طلا در سه ماهه سوم، تحلیلگران معتقدند، کاهش بهای طلا در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه خواهد داشت.

پیش بینی افت بیشتر قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، خبرگزاری رویترز با نظرسنجی از 38 تحلیلگر و تاجر در دو هفته گذشته اعلام کرد، میانگین قیمت مورد انتظار این تحلیلگران و بازرگانان برای سال 2016 معادل یک هزار و 153 دلار در هر اونس است که از میانگین قیمت پیش بینی شده برای سال آینده در نظرسنجی ماه ژوییه (تیر)، هشت درصد کمتر است.
    همچنین میانگین قیمت مورد انتظار تحلیلگران برای طلا در سه ماهه سوم سال میلادی جاری معادل 1165.50 دلار در هر اونس است، در حالی که در پیش بینی انجام شده در سه ماهه دوم این میانگین معادل یک هزار و 193 دلار در هر اونس پیش بینی شده بود.
    از ابتدای امسال تاکنون قیمت طلا به طور متوسط یک هزار و 177 دلار در هر اونس بوده، لیکن پیش بینی می شود در سه ماهه چهارم امسال، این میانگین به یک هزار و 125 دلار در هر اونس کاهش یابد.
    قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته (جمعه)در بازار کامکس نیویورک 0.4 درصد کاهش یافت و به 1182.10 دلار در هر اونس رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی