عصر بازار

خانه دار شدن ۵۵۶۴ نفر از طریق بازار سرمایه

عصر اعتبار- مدیریت امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: ۵۵۶۴ نفر در معاملات هفته گذشته فرابورس با خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن صاحب خانه شدند.

خانه دار شدن ۵۵۶۴ نفر از طریق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مدیریت امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) اعلام کرد: 5564 نفر در معاملات هفته گذشته فرابورس با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسیهلات مسکن شدند.

    در معاملات هفته گذشته فرابورس، تعداد 5564 نفر با استفاده از 204هزار و 13 اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

    حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به 22 مهرماه، 224 هزار و 665 و ارزش معاملات این اوراق  در مجموع 144 میلیارد ریال بود.

    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.

    سقف پرداخت تسهیلات خرید و تعمیرات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مبلغ450 میلیون ریال است که مدت بازار پرداخت تسهیلات 12 سال تعیین شده است.

    نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن حداکثر 16 درصد ( تقسیط تسهیلات به سه روش ساده، پلکانی سالانه و پلکانی دوره ای ) است که متقاضیان استفاده از این اوراق می توانند به شرکت های کارگزاری عضو فرابورس و یا شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

    شورای پول و اعتبار اوایل خردادماه گذشته سقف دریافت وام خرید مسکن را افزایش داد اما شرکت فرابورس ایران اعلام کرد این مصوبه مربوط به دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بوده و در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن و ارتقای قدرت خرید خانوارها و تشویق متقاضیان مسکن به پس‌انداز به تصویب رسیده است و ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی