عصر بازار

هشدار یک کارشناس مسکن:

مسکن با ادامه رکود به ۴۰ سال قبل برمی‌گردد

عصر اعتبار- یک کارشناس معتقد است: اگر دولت برنامه‌های خروج از رکود را پیاده نکند و در ماه‌های آینده به داد صنایعی که مستقیم و غیرمستقیم به بخش مسکن وابسته هستند نرسد، این صنعت به ۴۰ سال قبل برمی‌گردد.

مسکن با ادامه رکود به ۴۰ سال قبل برمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیت‌الله ستاریان اظهار کرد: هم‌اکنون در حال طی کردن دوره‌ای هستیم که تمام صنایع وابسته به ساختمان در حال ورشکستگی هستند و در صورت ادامه‌ی رکود، بیش از 70 درصد صنایعی که به طور مستقیم و غیرمستقیم به بخش ساختمان وابسته هستند ورشکست خواهند شد و احتمال احیای مجدد آنها تا چند سال آینده وجود نخواهد داشت.

    وی افزود: البته ممکن است در بخش مسکن طی ماه‌های آینده با خودزایی اقداماتی انجام شود و با رونق معاملات، رونق به این بخش برگردد اما ریسک آن بسیار بالا و خطرناک است.

    این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که احیای رونق در بدنه ساختمان ابتدا از طریق واردات و بعد از طریق کانال‌های دیگر انجام می‌شود، گفت: در این صورت باید یک دوره چهار پنج ساله را برای رسیدن به شرایط مطلوب طی کنیم. یعنی سال آینده با یک سری ماشین‌آلات فرسوده، کارگران اخراج شده و کارخانجات ورشکست شده مواجه می‌شویم؛ حال آن‌که احیا کردن این کارخانجات در حال حاضر بسیار ساده‌تر از زنده کردن آنها در سال‌های آینده است.

    ستاریان تصریح کرد: اگر اراده‌ای از طرف دولت بر خروج از رکود باشد مسکن هم از شرایط فعلی خارج می‌شود. در غیر این صورت امضای برجام تنها یک اثر روانی مختصر در بخش مسکن یا دیگر بخش‌های اقتصاد به جا می‌گذارد.

    به گفته وی بخش مسکن می‌تواند توسط اقتصاد کلان از رکود بیرون بیاید یا اقتصاد کلان می‌تواند از کانال مسکن از رکود خارج شود. هردو این راهکارها مستلزم برنامه‌های پشتیانی و اراده خروج از رکود دولت است ، لذا این انتظار نابجایی است که مسکن خود به خود از رکود بیرون بیاید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو