عصر بازار

کاهش همزمان ارزش لیر و بورس ترکیه

عصر اعتبار- بلومبرگ اعلام کرد: با تشدید ناامنی‌ها در ترکیه ارزش لیر بیشترین کاهش را از ۴ سپتامبر تجریه کرد، و ارزش سهام بورس‌ در این کشور نیز به شدت افت کرد.

کاهش همزمان ارزش لیر و بورس ترکیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بعد ازاینکه ارتش ترکیه یک فروند هواپیما را در مرز ترکیه و روسیه سرنگون کرد، لیر و ارزش‌ سهام در بورس این کشور به شدت سقوط کرد.

    خبر سقوط این هواپیما امنیت سرمایه‌گذاری در این کشور را که به دلیل ناامنی‌های داخلی حال و روز خوبی ندارد بیشتر در معرض تهدید قرار داد.

    ستاد مشترک ارتش ترکیه با انتشار چند عکس، در بیانیه ای اعلام کرده بود که پدافند هوایی این کشور یک فروند هواپیمای ناشناس را در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه مورد هدف قرار داده است.

    اگرچه خبرگزاری روسی اسپوتیک‌نیوز به نقل از «ایگور کوناچنکو» سخنگوی وزارت دفاع روسیه با تکذیب این خبر اعلام کرد: تمامی هواپیماهای جنگی روسیه از جمله هواپیماهای بدون سرنشین روسی پس از اتمام موفقیت آمیز مأموریت های محوله، صحیح و سالم به پایگاه های خود بازگشته و اکنون به طور عادی به کار خود ادامه می دهند.

    به هر حال انتشار خبر سقوط هواپیما که نشانه‌ای از تشدید ناامنی در این کشور بود باعث افت ارزش پول و سهام در این کشور شد و ارزش لیر ترکیه به میزان 14.1 درصد سقوط کرد و به 2.9106 در برابر یک دلار رسید که بیشترین کاهش از 4 سپتامبر به حساب می‌آید.

    آلپ سربتیل یک تاجر مبادله ارز در ،آنادول بانک، گفت: بلافاصله بعد از انتشار خبر سقوط هواپیما، لیر به شدت در بازار به فروش رفت که این مسئله می‌تواند به شدت مخاطرات امنیتی این کشور را تشدید کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی