عصر بازار

معاون اقتصادی بانک مرکزی:

جزئیات وام ۲۵میلیونی خودرو به‌زودی اعلام می‌شود

عصر اعتبار- معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره سیاست اقتصادی جدید دولت با اعلام اینکه جزئیات وام خودرو به‌میزان ۸۰درصد قیمت خودرو به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: این سیاست تورم را مهار و بخش تقاضا را تحریک و یا تشویق می‌کند.

جزئیات وام ۲۵میلیونی خودرو به‌زودی اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره سیاست اقتصادی جدید دولت با اعلام اینکه جزئیات وام خودرو به‌میزان 80درصد قیمت خودرو به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: این سیاست تورم را مهار و بخش تقاضا را تحریک و یا تشویق می‌کند.

    پیمان قربانی افزود: اکنون در حوزه تولید با انباشت کالاها در انبار روبه‌رو هستیم اما با تسهیل مدیریت شده نقدینگی و تحریک تقاضا رشد اقتصادی ایجاد می‌شود.

    وی با بیان اینکه رکود اقتصادی امسال به‌دلیل شوک سه‌ماهه آخر سال گذشته است، افزود: در سال 93 در سه‌ماهه آخر رشد اقتصادی شش درصد ثابت ماند.

    قربانی گفت: سیاست جدید اقتصادی دولت در حوزه تعامل بانکها با مردم، خرید دین، خرید خودرو، ارائه کارت اعتباری، صرفه‌جویی انرژی و تأمین بافتهای فرسوده است.

    وی درباره خرید خودرو افزود: شرکتهای خودروساز داخلی 80 درصد قیمت خودرو را در این طرح از مشتریان در قالب تسهیلات هفت‌ساله دریافت می‌کنند و مشتریان با بانکها روبه‌رو نمی‌شوند.

    قربانی گفت: در این طرح تعامل میان خودروسازان و بانکهاست.

    وی افزود: زمان و چگونگی اجرای این طرح در روزهای آینده و در حوزه مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی بررسی و اعلام می‌شود.

    قربانی درباره ارائه کارتهای اعتباری نیز گفت: این کارتها تا سقف 10 میلیون تومان برای خرید کالاهای بادوام ساخت داخل بر اساس شرایط متقاضیان به آنها واگذار می‌شود.

    وی درباره کاهش سپرده قانونی بانکها در بانک مرکزی و آزاد شدن نقدینگی بانکها گفت: قرار است به‌میزان رضایت بانک مرکزی از عملکرد هر بانک مقداری از سپرده‌های قانونی آن آزاد شود.

    وی افزود: رفع تنگنای مالی و کاهش نرخ سود رویکرد بانک مرکزی است و انضباط در کاهش سپرده قانونی بانکها برای بانک مرکزی اولویت دارد.

    قربانی گفت: بانک مرکزی در سیاست اقتصادی جدید نمی‌خواهد پول را  در جامعه پخش کند بلکه بانکها پولها را برای هدفهای ویژه‌ای پرداخت می‌کنند.

    معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: دولت به هیچ عنوان سیاست ضدتورمی بلندمدت خود را زیر پا نمی‌گذارد و برنامه جدید برای دوره کوتاه شش‌ماهه انجام می‌شود.

    وی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را آفت سیاستهای مالی و اعتباری بانک مرکزی خواند و گفت: این مؤسسات یک‌روزه به وجود نیامده‌اند که یک‌روزه از بین بروند اما بانک مرکزی با همکاری نیروی انتظامی با این مؤسسات برخورد می‌کند.

    ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در نشست سه‌جانبه با طیب‌نیا و نوبخت در مورد سیاست دولت برای خودروسازان یادآور شد: در طرح جدید دولت، مصرف‌کننده این امکان را دارد معادل حداکثر 80 درصد یا 25 میلیون تومان را 7ساله با نرخ 16 درصد از طریق نمایندگی‌های مجاز تسهیلات دریافت کند و اسناد این تسهیلات از طریق خودروسازان با همان مکانیزم تولید دراختیار آنها قرار خواهد گرفت.

    سیف در مورد تسهیلات خرید کالای مصرفی بادوام نیز عنوان کرد: برای این منظور کارت اعتباری پیش‌بینی شده و بانکها مجازند کارت به کارمندان دولتی، بخش خصوصی و کسانی که درآمد مشخص دارند ارائه کرده و افراد محصولات بادوام از شرکت‌های تولیدی داخلی خریداری کنند. حداکثر اعتبار این کارتها 10 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصد برای صاحب کارت بوده و منابع بانک مرکزی با نرخ سود 10 درصد دراختیار بانکها قرار می‌گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو