عصر بازار

وکیل بابک زنجانی:

بازگشت پول‌های بلوکه شده موکلم منوط به لغو تحریم‌هاست

عصر اعتبار- وکیل متهم پرونده فساد نفتی در واکنش به نامه شرکت نفتی‌ها به قاضی صلواتی گفت: وکلای خارجی متهم برای بازگرداندن پول‌ها و پرداخت بدهی شرکت نفت منتظر لغو تحریم‌ها هستند.

بازگشت پول‌های بلوکه شده موکلم منوط به لغو تحریم‌هاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی در خصوص نامه وزارت نفت به قاضی صلواتی مبنی بر اینکه هنوز وکلای خارجی متهم پولی را به وزارت نفت واریز نکرده‌اند گفت: این موضوع خیلی مهم و حساس است.

    وی افزود: امور حقوقی خارج از کشور موکل من در حیطه صلاحیت، اختیار و اطلاع من نیست و من صرفاً پیگیری پرونده ایشان در داخل کشور را بر عهده دارم.

    وکیل متهم نفتی تصریح کرد: تا جایی که من اطلاع دارم دادگاه از دادستانی استعلام گرفته که اموال داخل کشور «ب.ز» چقدر است؟ بر همین اساس هم قرار است اموال داخل کشور موکل من ارزیابی و کارشناسی شده و به دادگاه اعلام شود تا دادگاه این رقم را از بدهی کل کم کرده و رقم باقیمانده را به وکلای خارجی اعلام کند تا میزان ضمانت‌نامه مشخص شود.

    کوهپایه‌زاده اصفهانی با تاکید بر اینکه کل این پروسه محرمانه است گفت: نباید فراموش کنیم پول‌های موجود در بانک‌های «ب.ز» به واسطه تحریم بلوکه شده و هنوز بانک‌های موکل من در تحریم است.

    وی تصریح کرد: درست است که برجام امروز یا فردا اجرایی می‌شود اما عملیاتی شدن لغو تحریم‌ها زمان بر است و باید اجازه دهیم فرآیند قانونی و تشریفاتی آن چه در داخل و چه خارج از کشور طی شود.

    این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه قوه قضائیه با جدیت و اراده کامل موضوع را پیگیری می‌کند افزود: اینها اطلاعات محدودی است که من در اختیار دارم و اصل موضوع در حیطه اختیار وکلای خارجی «ب.ز» است.

    وی ادامه داد: ما نباید این نکته مهم را فراموش کنیم که اراده موکل من در پرداخت بدهی‌ها جدی است، «ب.ز» از بدو بازداشتش تاکنون هیچ رأی قطعی برایش صادر نشده اما با حسن نیّت اعلام کرده که همه اموال خودم در ایران را به شرکت نفت می‌دهم و در همین راستا یک وکالت بلا عزل به شرکت نفت داده و این در حالی است که استرداد وجه زمانی صورت می‌گیرد که رأی قطعی صادر شده باشد.

    وکیل متهم نفتی خاطر نشان کرد: این نهایت همکاری کسی است که هنوز هیچ رأیی برایش صادر نشده، از سوی دیگر می‌گویند اموال داخل کشور موکل من کفاف بدهی‌اش را نمی‌دهد.

    کوهپایه‌زاده اصفهانی گفت: این اموال در حال کارشناسی و قیمت‌گذاری است البته ما به بخشی از این قیمت‌گذاری‌ها معترض بوده و اعتراض خود را هم اعلام کرده در هر صورت حسن نیست موکل از بدو عمر وجود داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو