عصر بازار

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لغو تحریم‌ها آثار مثبتی بر بازار می‌گذارد

عصر اعتبار: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «بعید است آمریکایی‌ها توافق را نقض کنند» در عین حال گفت که «این مساله به ضرر آن‌ها تمام می‌شود، حتی در صورت نقض توافق از سوی آمریکا اروپایی‌ها از این کشور پیروی نخواهند کرد.»

لغو تحریم‌ها آثار مثبتی بر بازار می‌گذارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» یه نقل از ایسنا، علاءالدین بروجردی با اشاره به لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران و دستور اوباما برای لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران اظهار کرد: این همان توافقی است که صورت گرفته بود و طبق برنامه در حال اجراست. با توجه به این‌که یک توافق بین‌المللی است به نظر می‌رسد کار به جلو می‌رود و آمریکایی‌ها هم آن را نقض نخواهند کرد؛ زیرا در غیر این صورت به ضرر آن‌ها تمام می‌شود و در چنین فرضی اروپایی‌ها نیز از آمریکا دنباله روی نمی‌کنند.

    وی افزود: با توجه به این‌که دستور لغو تحریم‌ها طبق توافق صادر شده بعد از اجرای تعهدات ایران که کمتر از دو ماه به طول می‌انجامد نیز مرحله عملی لغو تحریم‌ها آغاز می‌شود و ان‌شاالله کار طبق برنامه پیش خواهد رفت.

    وی با اشاره به استقبال تجار و شرکت‌های بزرگ آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی از تعاملات اقتصادی با ایران اظهار کرد: به نظر می‌رسد فضای رقابتی ایجاد شده و آن‌چه در این دوره مهم است این است که ما نباید به هیچ وجه اجازه دهیم ایران به بازار مصرف کشورهای غربی تبدیل شود.

    رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کسانی که در دوران سختی و تحریم از تحریم‌ها دنباله روی کردند و به ملت جفا کردند نباید در لیست ما قرار گیرند. محور کار ما چه در خودروسازی و چه در صنایع دیگر باید انتقال تکنولوژی باشد تا برای ملت بهترین‌ها را بر مبنای اقتصاد مقاومتی انتخاب کنیم. مرحله جدیدی از تقویت بنیه صنعتی و بالا بردن سرعت فناوری نوین را پیش رو داشته باشیم و به اهداف تعیین شده برسیم.

    وی با بیان این‌که «مذاکرات هسته‌ای و برجام همان‌طور که در عرصه سیاسی و بین‌المللی اثرگذار بوده در سطح اقتصادی نیز موثر خواهد بود» تاکید کرد: البته قدری زمان‌بر است که آثار اقتصادی لغو تحریم‌ها را شاهد باشیم اما قطعا این امر می‌تواند آثار مثبتی بر بازار داشته باشد و مردم هم می‌توانند برنامه ریزی بهتری انجام دهند؛ به ویژه این‌که بخش مهمی از رکود فعلی در بازار متاثر از عدم تصمیم‌گیری بازار است که باید این رکود شکسته شود.

    وی در پایان گفت: صاحبان صنایع و کسانی که نبض بازار را در اختیار دارند منتظر تعیین تکلیف بودند و خوشبختانه شاهد این هستیم که هم مجلس با تصویب طرح برجام کارش را انجام داده و هم دولت طبق برنامه جلو می‌رود. اما طرف مقابل نیز تا این‌جا به تعهداتش عمل کرده و ان شاالله همه کمک خواهیم کرد که از وضع سردرگمی نجات پیدا کنیم و در جهت رونق اقتصادی تلاش کنیم.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو