عصر بازار

در آستانه روز ملی صادرات ؛

بانک مرکزی صادرکنندگان را شارژ ارزی کرد

عصر اعتبار- بنابر اعلام مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، بانک مرکزی در آستانه روز ملی صادرات ۲۰۰ میلیون دلار به حساب این صندوق واریز کرد.

بانک مرکزی صادرکنندگان را شارژ ارزی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، از موافقت برای اختصاص 200 میلیون دلار به صندوق ضمانت صادرات ایران بابت افزایش سرمایه خبرداد و گفت: در آستانه روز ملی صادرات، روز یکشنبه هفته جاری بانک مرکزی افزایش 200 میلیون دلاری سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران را پرداخت کرد و به این ترتیب، صادرکنندگان بیشتری می‌توانند زیر چتر حمایتی برای ضمانت صادرات‌شان قرار گیرند.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: ضرورت آینده کشور این است که دستگاه‌های حامی صادرات و بنیه صادراتی کشور تقویت شود، چراکه صادرات موتور محرک اقتصاد کشور است و با تامین مالی از سوی سیستم بانکی و بانک توسعه صادرات، در کنار پوشش‌های بیمه‌ای می‌توان حرکت خوبی را اجرایی کرد. 

    وی تصریح کرد: در دنیا همین راه را موسسات بیمه‌ای معتبر طی کرده‌ و توانسته‌اند پوشش‌های خوبی را برای صادرکنندگان در نظر گیرند که منجر به افزایش و رونق صادرات شده، این درحالی است که صادرکنندگان با تکیه بر این پوشش‌های بیمه‌ای می‌توانند کالاهای صادراتی خود را نسیه بفروشند و بدون دغدغه، پول خود را از بانک به محض فروش کالا دریافت کنند. 

    سیدعلی اظهار داشت: کشورهایی که هم اکنون بازار هدف صادراتی ایران هستند، پرریسک هستند و بنابراین باید صادرکنندگان برای پوشش این ریسک، از بیمه‌های صندوق ضمانت صادرات استفاده کنند، این در حالی است که در دوره ای، عراق 150 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و به راحتی خریدهای خود را از ایران انجام داده و پروژه‌های فنی و مهندسی را با کمک شرکت‌های ایرانی انجام می‌داد اما هم اکنون با سقوط قیمت نفت به 50 دلار، بسیاری از مطالبات معوق پیمانکاران ایرانی در عراق، معوق شده است که بر این اساس، اگر صادرکنندگان کار خود را تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران قرار می‌دادند، اکنون مشکل‌شان بابت عدم دریافت مطالبات از دولت عراق، به اندازه کنونی حاد نبود.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطرنشان کرد: البته دولت ایران به منظور کمک به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، 200 میلیون دلار دیگر نیز در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار داده است تا بتواند به شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ارایه دهد. 

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی