عصر بازار

قیمت طلا در بازارهای جهانی برای سومین روز متوالی کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی روز دوشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت، زیرا بهبود شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در آمریکا، این احتمال را قوت بخشید که بانک مرکزی این کشور تنها تا سال ۲۰۱۶ برای افزایش نرخ های بهره صبر خواهد کرد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی برای سومین روز متوالی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بانک مرکزی آمریکا که سال هاست به منظور تقویت اقتصاد این کشور، نرخ بهره را تقریبا به صفر کاهش داده است، در نظر دارد با قوت گرفتن اقتصاد این کشور، برای نخستین بار در 10 سال گذشته، نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا می شود.
    قیمت نقد یا تحویل فوری طلا در ساعت 03:46 بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.5 درصد کاهش یافت و به 1171.58 دلار در هر اونس رسید. در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت آتی طلا تقریبا یک درصد پایین آمد و به 1171.7 رسید.
    تاجران هنگ کنگی به رویترز گفتند، در زمان حاضر، بازار طلا تحت تاثیر دلار است. با این حال،برخی سرمایه گذاران نیز احتمال می دهند، بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر (آذر) شروع به افزایش نرخ بهره کند.
    قیمت طلا هفته گذشته رکورد 3.5 ماهه را شکست و به 1190.36 دلار در هر اونس رسید.
    سام لالین بازرگان شرکت ام.کی اس گفت: قیمت طلا در کوتاه مدت می تواند کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا بهای این فلز گرانبها امروز به کمتر از میانگین متحرک 200 روزه (یعنی یک هزار و 175 دلار در هر اونس) رسیده است.
    در بازار لندن، قیمت هر اونس نقره با 1.3 درصد کاهش به 15.8 دلار، پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 1006.9 دلار و پالادیوم با 0.5 درصد کاهش به 689.55 دلار در هر اونس رسید.
    هر اونس طلای معمولی در سیستم متریک تقریبا معادل 28.350 گرم است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی