عصر بازار

در سه ماهه سوم ۲۰۱۵

رشد اقتصادی چین به ۶.۹ درصد رسید

عصر اعتبار- اداره ملی آمار چین اعلام کرد، رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان در فاصله ماه های جولای و سپتامبر نسبت به یک سال قبل ۶.۹ درصد بوده که اندکی بهتر از پیش بینی های قبلی ۶.۸ درصدی است.

رشد اقتصادی چین به ۶.۹ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رشد اقتصادی چین روز دوشنبه برای اولین بار از زمان بحران مالی جهانی، به زیر 7 درصد رسید، که بخشی از این کاهش ناشی از کاهش سرمایه گذاری بود. این آمار پکن را بیش از پیش برای کاهش بیشتر نرخ بهره و انجام تهمیدات دیگر جهت تحریک رشد تحت فشار قرار می دهد.
    اداره ملی آمار چین اعلام کرد، رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان در فاصله ماه های جولای و سپتامبر نسبت به یک سال قبل 6.9 درصد بوده که اندکی بهتر از پیش بینی های قبلی 6.8 درصدی است، اما کمتر از رشد 7 درصدی 3 ماهه قبلی محسوب می شود.
    جولیان ایوانز پریچارد، تحلیلگر موسسه کپیتال اکونومیکس در سنگاپور گفت: «هزینه کردهای مالی قوی تر و رشد اعتباری قوی تر ریسک های کاهش دهنده رشد را در دوره های سه ماهه آینده کمتر خواهد کرد.»
    رهبران چین در ماه های گذشته تلاش داشته اند به بازارهای جهانی اطمینان دهند که اقتصاد این کشور پس از شوک کاهش ارزش یوان و سقوط شاخص های بورس که موجب تشدید نگرانی ها از اقتصاد این کشور شد، تحت کنترل است.
    تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «ریسک های کاهش نرخ تورم نشان می دهد که بانک خلق چین نرخ های بهره اصلی خود و به خصوص نرخ وام هایش را تعدیل خواهد کرد و کاهش بیشتری خواهد داد.»
    بانک مرکزی چین در تلاش برای مقابله با بدترین کاهش رشد اقتصاد این کشور در بیش از 6 سال اخیر، میزان ذخیره مقرر را 3 بار در سال جاری پایین آورده است.
    به رغم اتخاذ سیاست های انبساطی اخیر، آمارهای روز دوشنبه از تولید ناخالص داخلی چین همچنان بدترین رقم از سه ماهه نخست 2009 تاکنون به شمار می رود، یعنی زمانی که نرخ رشد اقتصادی چین به 6.2 درصد رسیده بود.
    هرچند مقامات چینی چهره ای شجاعانه در مقابل مشکلات اقتصادی چین گرفته اند و کاهش رشد اتفاق افتاده را معقول توصیف کرده اند، اما رهبران بلندپایه این کشور نسبت به کاهش رشد های اقتصادی ابراز نگرانی نموده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو