عصر بازار

خودرو سازان وادار به اعمال تخفیف شدند

اعلام رتبه بندی بانک ها تا پایان هفته

عصر اعتبار- سیف رییس کل بانک مرکزی گفت: تا پایان هفته لیست رتبه بندی بانکها اعلام میشود.

اعلام رتبه بندی بانک ها تا پایان هفته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که هم اکنون در محل اتاق بازرگانی تهران با حضور وزیر اقتصاد، رئیس اتاق بازرگانی ایران و نیز جمعی از تولیدکنندگان صنعتی در حال برگزاری است با بیان این که قرار است تا پایان هفته فهرست رتبه‌بندی بانک‌ها بر مبنای سیاست‌های اعمالی و نیز بازرسی‌های صورت گرفته انجام و اعلام گردد گفت: بر اساس سیاست رتبه‌بندی بانک‌ها قرار شده در پایان هر 3 ماه مجدداً رتبه هر بانکی بر اساس شاخص‌های تأیید شده پایش شود و بر همین مبنا نرخ سپرده قانونی مشخص گردد.

    وی افزود: بر اساس وسواس و دقت نظری که در مورد عملکرد بانک‌ها به عنوان عامل اجرایی سیاست‌های مالی داشتیم و داریم جلسه‌ای را با حضور مدیران بانک‌ها به صورت متناوب ترتیب دادیم تا بر اساس آن فرآیندی از  دستورالعمل‌ها استخراج شود که کاملاً روان و قابل اجرا باشد.

    سیف با اشاره به این که در بخش روند شدید کاهش تورم به هیچ‌وجه باور جدیدی ایجاد نشده است اظهار کرد: دستاورد بسیار ارزشمند دولت که منجر به ایجاد آرامش در اقتصادی و ثبات در بازار شده نتیجه همین دستاورد تورمی است که به موجب آن قرار است ادامه یابد.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر این که ریاست محترم جمهور به شدت به ضرورت ایجاد نقدینگی معتقد هستند گفت: به ما گفته مکرراً گفته می‌شود که چگونه با وجود نقدینگی می‌توان تورم را مهار کرد و این در حالی است که انبار کارخانجات ما مملو از کالاهای تولیدی است و نقدینگی موجود در بازار می‌تواند ضمن خرید این کالاها و توزیع آن در بازار منجر به کاهش رکود شود.

    رئیس کل بانک مرکزی  با اشاره به این که میزان اعطای تسهیلات بانکی از رقم 280 هزار میلیارد تومان به عدد 340 هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: 64 درصد از این تسهیلات در بخش سرمایه در گردش بوده و برخلاف آن چه گفته می‌شود که سیاست‌های مالی دولت بیشتر متوجه مصرف‌کنندگان است باید بگوییم که عمده توجه ما به تولیدکنندگان می‌باشد و ما سعی داریم که از طریق تأمین مالی تولید شرایط فعالیت اقتصادی در کشور را بیش از پیش بهبود ببخشیم.

    وی ادامه داد: باید به این مسئله توجه کنیم که تسهیلات اعتباری یک منبع نامحدود نیست و اعطای آن باید با توجه به اولویت‌های اقتصادی صورت بگیرد.

    رئیس کل بانک مرکزی همچنین به مجموع فعالیت‌های دولت در خصوص بهبود فضای کسب‌وکار نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه کارهای ارزشمندی شده است و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا به منظور رونق بخشیدن به بازار خودرو تولیدکنندگان این بخش را وادار به اعمال تخفیف کند .

    سیف همچنین اظهار امیدواری کرد بر اساس فعالیت مثبت انجام شده در بخش بهبود فضای کسب‌وکار ظرف دو ماه آینده و بر اساس گزارش بانک جهانی رتبه ایران در این بخش 20 الی 30 پله ارتقاء یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی