عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حل معضل رکود با بهره گیری از بسته پیشنهادی دولت

تقاضا برای تولید داخل افزایش می یابد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ارایه بسته خروج از رکود، یک گام مثبت و روبه جلو محسوب می شود که قادر است بخشی از مشکلات مربوط به رکود را رفع کند.

حل معضل رکود با بهره گیری از بسته پیشنهادی دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، جعفر قادری در خصوص طرح بسته خروج از رکود، اظهار داشت: هرچند بسته پیشنهادی دولت، همه انتظارات را برآورده نمی کند، اما می تواند باعث ایجاد رونق در بخش اقتصاد شود و تاحدی کمک کند که از رکود خارج شویم.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای خرید خودرو و خرید اعتباری کالاهای تولید داخل در نظر گرفته شده، باعث افزایش تقاضا شده و معضل انباشت موجودی انبارهای شرکت های تولیدی را برطرف می کند.
    وی افزود: تزریق بودجه به پروژه های عمرانی نیز مشکل کمبود نقدینگی پیمانکاران را تا حدی رفع کرده و باعث می شود که این پروژه های نیمه تمام به پایان برسند.
    قادری ادامه داد: پیش بینی 16 هزار میلیارد تومان از اعتبار خزانه و بانک ها نیز می تواند نقدینگی واحدهای تولیدی را تامین کرده و آنها را از کمبود منابع مالی که در سال های اخیر با آن دست به گریبان بودند، رها کند.
    وی با بیان اینکه مشکلاتی در انتشار اوراق مشارکت و صکوک وجود دارد که رفع آنها، باعث جذب منابع مالی جدید خواهد شد، اضافه کرد: خرید اقساطی تولیدات کارخانجات فولاد و سیمان باید در دستور کار دولت قرار بگیرد تا ضمن تامین نیاز پروژه های عمرانی دولت، منابع مالی این کارخانجات نیز رفع و تولیداتشان به فروش برسد.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: راه اندازی خطوط اعتباری برای خرید کالاهای ایرانی توسط خریداران خارجی نیز باعث رونق بخشیدن به تولیدات داخل خواهد شد.
    قادری با تاکید بر لزوم افزایش حمایت از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: منابع مالی برای اجرای طرح های نوآورانه کافی نیست و باید توجه بیشتری به آنها شود.
    وی با اشاره به واگذاری پروژه های نیمه تمام، گفت: واگذاری طرح های نیمه تمام از یک سو باعث جذب منابع مالی جدید برای دولت شده و از سوی دیگر باعث می شود که بخش غیردولتی بتواند طرح ها را در اختیار گرفته و با استفاده از منابع مالی در اختیار خود، این طرح ها را هرچه سریعتر به پایان برساند.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: با آزاد شدن منابع مالی بانک ها، قدرت وام دهی آنها افزایش یافته و قادر خواهد شد که تسهیلات بیشتری را در اختیار بخش تولید قرار دهد.
    قادری خاطرنشان کرد: البته دولت بهتر است که بجای کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده ها، جلوی سوءاستفاده برخی بانک ها را بگیرد که با شیوه های خاص خود، سود تسهیلات را به 32 تا 34 درصد رسانده اند.
    وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد رونق و خروج قطعی از رکود باید از سایر طرح ها نیز بهره گرفت، افزود: انجام اقداماتی مانند تعیین هر چه زودتر نرخ خوراک می تواند زمینه تزریق منابع مالی جدید و رونق را فراهم کند.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص سایر راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی نیز گفت: بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید باعث رونق بخش تولید و پویایی اقتصادی خواهد شد.
    بسته خروج از رکود روز شنبه با حضور معاون رییس جمهوری، وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی رونمایی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی