عصر بازار

مدیرعامل بانک سامان عنوان کرد:

نقش حیاتی بانک‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک سامان با اشاره به رفت‌وآمد بانک‌های خارجی برای برقراری ارتباط در دوران پساتحریم، پیش‌بینی کرد که به‌زودی قدرت چانه‌زنی ایران در میان بانک‌های جهان افزایش قابل توجهی یابد.

نقش حیاتی بانک‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سیداحمد طاهری بهبهانی در آستانه روز ملی صادرات در گفت‌وگویی، با بیان اینکه زیربنای صنایع و تولیدات ایران بسیار گسترده است، گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها از نقطه‌نظر تجارتی، بازار ایران برای شرکت‌های بزرگ بین‌المللی ایده‌آل خواهد بود. کما اینکه هم‌اکنون نیز با وجودی که هنوز این تحریم‌ها کامل برداشته نشده است، بانک‌ها و شرکت‌های مختلف از نقاط مختلف دنیا، نمایندگان خود را به ایران می‌فرستند تا زمینه را آماده ‌کنند و امیدوار هستند پیش از سایرین بتوانند روابطشان را برقرار و همکاری با ایرانیان را آغاز کنند.

    مدیرعامل بانک سامان با بیان اینکه بدیهی است که ما در آن زمان قدرت چانه‌زنی خواهیم داشت، تاکید کرد: کشورهایی که در دوران سخت تحریم تسلیم زورگویی‌ها نشدند و همکاری خود با کشورمان را متوقف نکردند، به‌طور طبیعی در دوران پسا‌تحریم نیز دوست ما خواهند بود و اولویت توسعه اقتصادی با آن‌ها خواهد بود.

    طاهری بهبهانی در این مورد مثالی زد و گفت: از ابتدای سال جاری و در دورانی که توافق نهایی در حال تدوین و مذاکره بود چند هیأت بزرگ اقتصادی و تجاری از کشورهای سوئیس، آلمان، پادشاهی عمان، ایتالیا و غیره با سفر به کشورمان درصدد توسعه مناسبات برآمدند که در این میان بسیاری از مدیران شرکت‌ها و بانک‌های این کشورها، با بانک سامان به صورت مستقیم وارد مذاکره شدند.

    مدیرعامل بانک سامان به بحث توسعه صادرات غیرنفتی نیز اشاره کرد و افزود: صادرات یک امر حیاتی است و لازمه نقش‌آفرینی در تجارت بین‌الملل، تمرکز بیشتر روی تولید داخلی و صادرات آن‌ها به سایر کشورهای دنیا است.

    طاهری بهبهانی اظهار داشت: در چند دهه گذشته ایران در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف، صادرات زیادی به سایر کشورهای جهان داشت و با وجود پیدایش رقبا به ویژه همسایگان، هنوز هم زمینه‌های صادراتی زیادی در ایران وجود دارد.

    مدیرعامل بانک سامان نقش بانک‌ها در توسعه صادرات را حیاتی عنوان کرد و گفت: نقش بانک‌ها این است که ما بتوانیم به تجار صادرکننده حمایت بدهیم، کمک کنیم و بتوانیم سرمایه‌ اولیه‌ای برای سرمایه در گردش آن‌ها فراهم کنیم تا آن‌ها بتوانند نیازهای خود را برای تولید و فرآوری و صادرات تأمین کنند.

    طاهری بهبهانی ابراز امیدواری کرد تا در اثر برداشتن تحریم‌ها بانک‌های ایرانی بتوانند دسترسی به منابع بانک‌های خارجی پیدا کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو