عصر بازار

مدیر عامل بیمه «ما» در مراسم تقدیر از شعب برتر :

بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است

عصر اعتبار: مجید صفدری مدیر عامل بیمه«ما» در نشست هم افزایی خدمات بانک - بیمه و مراسم تقدیر از شعب برتر گفت: بازاریابی، فروش و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی و اساسی عملیات بیمه‌گری است.

بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰
  • بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است
  • بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است
  • بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است
  • بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است
  • بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است
  • بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان رکن اصلی بیمه گری است

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این نشست با حضور و سخنرانی علی رستگار مدیرعامل بانک ملت،  مجید صفدری مدیرعامل ، مجید بنویدی معاون اجرائی و امیرحسین قربانی معاون شبکه فروش و توسعه بازار شرکت بیمه «ما» برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مدیر عامل بیمه«ما» با بیان آنکه اعتقاد عملی بانک ملت بر مدیریت امور مشتریان نشان دهنده جایگاه این بانک است اظهار داشت: یکی از کارآمدترین پرسنل در شعب بانکی کشور نزد بانک ملت هستند. و چنین امری نشان از مشتری مداری و مشتری نوازی در این بانک دارد. بنابراین برندینگ بیمه «ما» نیز باید بتواند با رعایت چنین شاخصه‌هایی به جایگاه رفیع بانک ملت دست یابد.


     

وی همچنین  با تاکید بر ایجاد و توسعه بخش‌ مدیریت ارتباط با مشتریان اضافه کرد: بانک ملت زیرساخت‌های بسیار خوبی برای بیمه «ما» فراهم کرده است که باید بتوانیم از آنها به خوبی بهره گیریم. با ایجاد آموزش‌های کاربردی، شرایط لازم و کافی برای عملیات بیمه‌گری و با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های بانک به خوبی بهره خواهیم برد و سهم خود را از بازار بیمه افزایش خواهیم داد.
صفدری گفت: عملیات بیمه‌گری در دنیای امروز دارای چهار حوزه منابع انسانی و پشتیبانی، فناوری اطلاعات و آمار، مالی و سرمایه‌گذاری و نیز فنی و بازاریابی است. شرکت بیمه«ما» در هر چهار حوزه برنامه عملیاتی جدی دارد. و به اعتقاد ما بازاریابی و فروش با مذاکره نقطه آغاز خود را شروع می کند و نقطه انتهای آن افزایش سهم از بازار است. همچنین در بحث منابع انسانی، اعتقاد  مدیریت مجموعه بر این است که نیروی انسانی سرمایه اصلی سازمان هستند و پرسنل این شرکت به خوبی گواه این امر می باشند.

مدیرعامل بیمه «ما» در ادامه با تاکید بر آنکه در بازاریابی بحث وفاداری مشتری از اهمیت ویژه ای برخور دار است گفت: وقتی توانستیم وفاداری را در مشتری ایجاد کنیم، دیگر نیازی به ارائه نرخ پائین‌تر نداریم. اگر بتوانیم حقوق مشتری را رعایت کنیم و هزینه‌های انرژی، زمانی و روانی او را کاهش دهیم در ایجاد این وفاداری موفق شده ایم. همچنین باید دانست که در تبلیغات و برندینگ، هیچ فعالیتی اثربخش‌تر از تبلیغات چهره به چهره نیست. بنابراین با ایجاد ارزش آفرینی و وفاداری در مشتریان می توانیم به برند بیمه«ما» اعتبار بخشیم و نام بیمه «ما» اعتباری همچون بانک ملت یابد.
مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» در پایان ضمن اشاره به آنکه حضور معاون کل نهاد ریاست جمهوری در بیمه «ما» بیانگر اهمیت این شرکت و اعتقاد به نیروی انسانی با انگیزه آن است گفت: مدیران و پرسنل خدوم شعب، پرسنل خط مقدم ما هستند  و تا کنون عملکرد قابل قبولی داشته‌اند با این وجود یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه شود ارتباط و تعامل با شعب بانک ملت است. همچنین باید یادآوری شود آئین‌نامه آموزشی تدوین شده است و بر اساس شناسنامه شغلی و دوره‌های آموزشی انتصاب و ارتقای شغلی صورت خواهد پذیرفت. شعب نیز بر اساس عملکرد، میزان و ترکیب پرتفو، سهم از بازار و حفظ مشتریان درجه بندی خواهند شد.


بانک و بیمه در کنار یکدیگر زنجیره ای از ارزش آفرینی ایجاد کنند
در بخش دیگری از این مراسم علی رستگار مدیر عامل بانک ملت ضمن تبریک به مدیر عامل جدید بیمه«ما»گفت: برای آنکه بتوانیم خدمات بیشتر ی به مشتریان عرضه کنیم به سمت بانکداری جامع پیش رفته‌ایم و خدمات بانک ملت را به چهار گروه بانکداری شرکتی، تجاری، اختصاصی و شخصی تقسیم بندی کرده ایم تا بتوانیم بر اساس نیاز مشتری خدمات خوبی ارائه دهیم. و تاسیس بیمه «ما» نیز در راستای همین هدف بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بانک و بیمه دو نهاد مهم و اساسی در اقتصاد کشور هستند و جزو لاینفک بازار مالی به شمار می‌آیند.بانک و بیمه باید در کنار هم بتوانند نیاز‌های مشتریان را برآورده کنند و زنجیره ای از ارزش آفرینی را ایجاد کنند.  بانک ملت و شرکت‌های تابعه آن در کنار هم و مکمل یکدیگر هستند و هر کدام از اعضای این پیکره نتوانند اهداف تعیین شده را فراهم کنند در تراز مالی  سازمان تاثیر خواهند گذاشت.  بنابراین یک تحول اساسی باید در بیمه «ما» صورت گیرد تا نام آن همچون بانک ملت بدرخشد.
رستگار با بیان اینکه خدمات بانک و بیمه باید از سه قانون پیروی کنند در این باره توضیح داد: اولین قانون رجوع به مشتری است. با سکون و یکجا نشینی موفقیت در جذب مشتری کسب نخواهد شد. قانون دوم هم راستایی و هم افزایی بین نواحی و مناطق بانک با بیمه «ما» است که این مسئله باید در دستور کار جدی قرار گیرد. و قانون سوم نیز پرورش قابلیت‌های نیروی انسانی ست.توجه داشته باشید که عظمت امروز بانک ملت را نیروی انسانی آن ایجاد کرده اند.

مدیر عامل بانک ملت در پایان ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل‌های بانک ملت توسط بیمه «ما» توصیه کرد: با تنوع و بومی سازی محصولات بیمه‌ای، طراحی محصولات بر اساس نیاز مشتریان،تقویت روابط مابین بانک و بیمه، توانمند‌سازی نیروی انسانی و به ویژه ایجاد اتاق فکر در بیمه «ما» می‌توان تحولی اساسی ایجاد کرد.

مشتریان ارزنده بانک ملت به بیمه‌نامه ‌های متفاوت  و  انعطاف پذیری ویژه ای نیاز دارند

همچنین معاون مدیرعامل بانک ملت در امور بانکداری شرکتی نیز با اشاره به آنکه یکی از افتخارات بیمه «ما» این است که بر اساس منطق مدیریت ریسک کم‌ترین خسارت را ایجاد کرده است از افزایش سرعت پرداخت در خسارت، ارائه خدمات جدید با پذیرش ریسک‌های مشتریان بانکداری شرکتی، ایجاد واحد بازاریابی، طراحی سامانه‌ای جهت اخذ بازخورد عملکرد مدیران مشتریان به تفکیک نوع رشته بیمه‌ای، ارائه نرخ‌های رقابتی و ایجاد انعطاف در شرایط پرداخت حق بیمه، درک موقعیت مشتریان و مشتری‌مداری، حضور کارشناسان خبره بیمه در جلسات انعقاد تفاهم‌نامه با مشتریان ارزنده بانک ملت، افزایش سرعت در فرآیندها و حفظ صداقت با بانک در صورت عدم امکان پذیرش ریسک‌های مربوطه، گسترش تعداد شعب و نمایندگی، تخصیص نیروهای متخصص در امور بیمه‌ای به بانکداری شرکتی و به ویژه آموزش کارکنان میز‌های بیمه‌ای به عنوان انتظارات مهم بانکداری شرکتی از بیمه «ما» نام برد.
وی همچنین تاکید کرد: خدمات بانکداری شرکتی بستری است که در آن نیاز به خدمات بیمه ای مشتری محور به شدت احساس می‌شود . باید توجه داشت مشتریان بانکداری شرکتی ، مشتریان خاصی هستند که به بیمه نامه های خاص و متفاوتی نیز احتیاج دارند. و انعطاف پذیری در ارائه خدمات به این مشتریان را باید در نظر داشت.

شعب، ویترین بیمه«ما» هستند
امیر حسین قربانی معاون شبکه فروش و توسعه بازار از دیگر سخنرانان این نشست نیز به ارائه نکات مهمی در خصوص عملکرد شعب پرداخت.

وی با اشاره به آنکه شعب به عنوان ویترین بیمه«ما» در نظر گرفته می‌شوند گفت: برای ارتقا در عملکرد شعب باید در ابتدا اهداف را بر اساس استراتژی‌های شرکت و شناسایی شرایط و رقبا تعیین کرد. همچنین باید بدانیم که چه سهمی از بازار را می خواهیم کسب کنیم و برای آن چه برنامه‌ای داریم.  در خصوص فرهنگ تبلیغاتی هر استان از نظرات روسای شعب استفاده خواهد شد و با تحقیق در فرهنگ استان شعبه خود می توانید ‌ما را در این خصوص یاری کنید.
معاون شبکه فروش و توسعه بازار در ادامه اضافه کرد: یکی از نکات مهمی که تمامی شعب باید به آن توجه کنند شناسایی مشتریان و پیگیری اتفاقات اجتماعی بزرگ است. با حضور در هر اتفاق مهم می توان از این فرصت ویژه استفاده کرد و به برند بیمه «ما» اعتبار بخشید.

همچنین محمدعلی حاج محمدی رئیس شعبه یزد نیز از انتخاب فروشندگان حرفه‌ای ، تعامل مناسب با ستاد، تکریم نماینده و شبکه فروش و اعتقاد به این اصل که فروش بیمه نامه پایان فعالیت بیمه گری نیست به عنوان عوامل موفقیت این شعبه در کسب مقام اول در میان سایر شعب یادکرد.
مجید بنویدی معاون اجرائی بیمه«ما» نیز ضمن ارائه گزارشی از تصمیمات اتخاذ شده در نشست اردیبهشت ماه روسای شعب در خصوص پرتفوی جذب شده گفت: در سال جاری تا کنون 95 میلیارد پرتفوی جذب شده است که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. با بررسی پرتفوی کل بازار بیمه در می یابیم که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته است و بنابراین رشد بیمه«ما» نسبت به کل صنعت بیمه از بیشتر است. همچنین شاخص ضریب خسارت «ما» نیز نسبت به آمار کل صنعت بیمه از وضعیت خوبی برخوردار می‌باشد.

در این نشست علی رستگار مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملت ، مجید صفدری مدیر عامل ، مدیران ارشد و روسای شعب شرکت  بیمه «ما» حضور داشتند.
در پایان ، طی مراسمی ویژه با حضور مدیر عامل بانک ملت، معاون مدیر عامل بانک ملت در امور بانکداری شرکتی ، معاون اجرائی و مدیر عامل بیمه «ما» از  روسای پنج شعبه برتر این شرکت تقدیر شد.

گفتنی است روسای پنج شعبه برتر بیمه«ما» به ترتیب محمد علی حاج محمدی رئیس شعبه یزد، محسن میراحمد زاده رئیس شعبه اردبیل، عبدالرضا احمدی رئیس شعبه کرمانشاه، شهاب الدین محمدی گل افشانی رئیس شعبه ساری و محسن عابدی رئیس شعبه قم هستند.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی